آفتاب
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان:

برای اولین بار در سال جاری بودجه جاری دانشگاه‌ها براساس سرانه دانشجویی شد

برای اولین بار در سال جاری بودجه جاری دانشگاه‌ها براساس سرانه دانشجویی شد

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان درباره فعالیت انتخاباتی برخی برای سال آینده بیان کرد: من این را خیانت به کشور می‌دانم که از الان به فکر تبلیغات انتخاباتی باشیم؛ زیرا باعث می‌شود دستگاه‌های اجرایی تحت تاثیر انتخابات قرار گرفته و هم و غم ما می‌شود علیه همدیگر کار کردن و این ظلم به کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، محمدمهدی زاهدی صبح روز شنبه در نشستی خبری ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) با اشاره به تجمع فرهنگیان در استان‌های مختلف در هفته گذشته و بیان دغدغه‌های این قشر افزود: یکی از اسناد بالادستی کشور که شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از چهار سال کار کارشناسی مصوب کرد، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که دارای زیرنظام‌های متعددی است و باید برای اجرای کامل سند، این زیرنظام‌ها عملیاتی شود.

زاهدی تصریح کرد: در درون یکی از این زیرنظام‌ها توجه به مسائل معیشتی و رفاهی فرهنگیان است و در این دوره ما از ابتدای تشکیل مجلس جلسات متعددی با وزرای سابق و کنونی آموزش و پرورش در مورد اجرایی کردن سند تحول و نظام رتبه بندی معلمان داشته ایم.

نماینده کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مشکلات زیادی دارد، بیان کرد: اول اسفندماه جاری طرح دو فوریتی نظام رتبه بندی معلمان از کمیسیون آموزش در این زمینه ارائه دادیم که قرار است بعد از بودجه رسیدگی شود.

وی افزود: دولت لایحه بودجه را با نفت 73 دلار داده و قیمت نفت به 40 دلار کاهش یافته که به طور اتوماتیک به این معنی بود یک کسری بودجه در سال 94 به کشور تحمیل شده اما مجلس با لحاظ موارد مختلف کار رسیدگی و تصویب بودجه را انجام داد.

زاهدی اظهار کرد: برای فرهنگیان صحبت کرده و توانستیم خلق پول جدید در بودجه 94 داشته باشیم و برخی از بنگاه‌های اقتصادی که وابسته به برخی از نهادهایی بود که مالیات پرداخت نمی کردند، موظف شدند مالیات را از سال آینده پرداخت کرده و این عدد در خدمت آموزش و پرورش قرار بگیرد.

وی افزود: همچنین شرکت ملی گاز موظف شد 420 میلیارد تومان برای گاز مدارس با اولویت مناطق محروم اختصاص دهد و مصوب کرده ایم حداقل یک درصد از تولید ناخالص در حوزه پژوهش باشد و کاملا برای هزینه کرد این امر موارد را آورده ایم.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین به شرکت های دولتی و خصوصی که نیاز جدی کاربردی دارند مجوز داده شده با دانشگاه‌ها قرارداد بسته و 10 درصد از مالیاتشان را در این زمینه به کار ببرند که کمک زیادی به اقتصاد دانش بنیان می کند.

وی تصریح کرد: اجازه ایجاد صندوق‌های غیردولتی پژوهش و فناوری را داده‌ایم و که در برنامه‌های توسعه کشور بوده اما متاسفانه عملیاتی نشد و در بودجه 94 تبدیل به قانون دائمی شده که در صورت عملیاتی شدن، شاهد رشد شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد خواهیم بود.

زاهدی در ادامه بیان کرد: بودجه استان کرمان به ویژه در بخش عمرانی پایین است و استان با 300 میلیارد تومان چقدر پروژه عمرانی می تواند انجام دهد؟ باید تلاش جدی برای آوردن پول از خارج از استان صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: تلاش جدی در سال جاری برای جذب سرمایه گذاری در استان صورت گرفت و از زحمات استاندار در این زمینه قدردانی می کنیم.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: با تامین اجتماعی کشور مذاکراتی برای مشارکت در طرح کمربند سبز شهر کرمان داشتیم که قول مساعد در این زمینه دادند و بیمارستان پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) از افتخارات استان کرمان است که با حمایت تامین اجتماعی به بیمارستان فوق تخصصی در جنوب شرق خواهد شد.

وی با اشاره به مسوولیت های اجتماعی شرکت های بزرگ گفت: با گل گهر مذاکره کرده ایم و قرار است در بافت قدیم شهر کرمان سرمایه گذاری کند و صنایع مس نیز قرار است همکاری هایی داشته باشد.

زاهدی تصریح کرد: توانستیم با پیگیری‌های مختلف مشکلات بازنشستگان فولاد، بیش از یک هزار میلیارد تومان برای این افراد بگیریم که البته این یک مسکن است و باید اقدام جدی در این زمینه انجام شود و قرار شد از بهمن و اسفند پرداخت حقوق این قشر به روز شود.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به مشکل آب در استان و به ویژه شهر کرمان افزود: پیگیر بحث خرید چاه برای انتقال آب به شهر کرمان هستیم و در صورتی که انجام نشود، تابستان آینده کرمان با قطعی آب در برخی از ساعات روز در بسیاری از مناطق مواجه خواهد بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار کرد: 1100 میلیارد تومان هزینه تونل انتقال آب از سد صفارود به کرمان است که بزرگ‌ترین تونل انتقال آب کشور می باشد اما با این عدد کار انجام نمی شود و باید از ظرفیت بخش خصوصی در این طرح استفاده شود.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: برای اولین بار در سال جاری بودجه جاری دانشگاه ها براساس سرانه دانشجویی شد و در این مدل بودجه دانشگاه های تازه تاسیس افزایش پیدا کرد.

زاهدی تصریح کرد: برای شهرستان راور نیز اقدامات خوبی انجام شده و گل گهر کار خود را برای ککسازی و کارخانه نورد در این شهر آغاز کرده است.

نماینده کرمان و راور در مجلس وشورای اسلامی بیان کرد: برای سال آینده 80 درصد بودجه ماده 180افزایش یافته و 399 میلیارد تومان سهم استان کرمان است که 11 میلیارد تومان برای پروژه سد قدرونی راور و 500 میلیون تومان برای آموزش و پرورش این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالات خبرنگاران گفت: باید در بحث های زیربنایی کشور آنچنان سرمایه گذاری می شد که به نفت متکی نباشیم و هیچ راهی به جز توجه به ظرفیت های بسیار کشور از جمله راه آهن، فولاد، اقلیم خوب، ظرفیت کشاورزی و ... نداریم؛ اگر بخواهیم به نفت متکی باشیم، باختیم.

زاهدی تصریح کرد: بحث های فضای مجازی در زمینه تجمع فرهنگیان کار سیاسی بود و هرچه به انتخابات نزدیک می شویم از این موارد بیشتر است.

وی بیان کرد: کرمان استان سیاسی است و بزرگان سیاسی کشور از این استان هستند اما از همه گروه های سیاسی می خواهیم خدا را در نظر گرفته و در کارها غرض ورزی های سیاسی را مداخله ندهند.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان درباره مشکلات کشاورزی جنوب استان گفت: باید وزیر کشاورزی به استان کرمان بیاید تا مشکلات متعدد کشاورزی شمال و جنوب استان را دیده و برای رفع آن برنامه ریزی کند و باید صادرات محصولات کشاورزی جنوب استان را دنبال کنیم.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان درباره تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به ویژه در حوزه فرهنگ افزود: انتظار این بود حداقل بعد از گذشت شش ماه، دستگاه ها برنامه های خود را برای ارتقاء فرهنگی کشور ارائه بدهند که در عمل هیچ چیزی ندیدیم و همان روزمرگی را شاهد بودیم و کار شگفت انگیزی حتی برای بلند مدت وجود نداشت و دغدغه مقام معظم رهبری محقق نشد.

زاهدی درباره فعالیت انتخاباتی برخی برای سال آینده بیان کرد: من این را خیانت به کشور می دانم که از الان به فکر تبلیغات انتخاباتی باشیم زیرا باعث می شود دستگاه های اجرایی تحت تاثیر انتخابات قرارا گرفته و هم و غم ما می شود علیه همدیگر کار کردن و این ظلم به کشور است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شرایط کشور شرایط ویژه ای است و رسانه ها باید مراقبت کنند. رسالت سنگینی به عهده دارند و باید به این امر کمک کنند.

وی افزود: مذاکرات به جای حساسی رسیده و اگر فضای کشور را دو قطبی بکنیم، حتما بر مذاکرات تاثیر می گذارد و کشور ضرر می کند. نباید در رسانه ها مطرح شود که دولت مخالف مجلس و مجلس مخالف دولت است.

زاهدی تاکید کرد: نباید کشور را در تلاطم سیاسی قرار بدهیم که بیگانگان سوء استفاده بکنند. افرادی حتی در کشور هستند که نه می خواهند سر به تن اصولگرا و نه سر به تن اصلاح طلب باشد که باید هوشیار و بیدار باشیم.

زاهدی تصریح کرد: متاسفانه دولت از این امر زیاد استفاده کرده و امیدواریم در این زمینه اقدام مناسب را انجام دهد و این خواسته به گوش دولت برسد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در مورد گازرسانی به بخش کوهساران راور بیان کرد: مطالعه این طرح رو به اتمام است و به لحاظ کوهستانی بودن منطقه هزینه زیادی دارد.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: امسال قانونی تصویب شد که به موجب آن باید تا پایان سال 95 تمامی روستاهای کشور که فاقد گاز هستند، گازدار شوند که شامل بخش کوهساران نیز می شود و کار را دنبال می کنیم.راین و گلباف نیز تا خرداد ماه گازرسانی می شود.

انتهای پیام

کد N759042

وبگردی