آفتاب

50 هزار حساب کاربری حامیان داعش در توئیتر فعال است

50 هزار حساب کاربری حامیان داعش در توئیتر فعال است

موسسه بروکینگز در گزارشی اعلام کرد: حامیان گروه‌ تروریستی داعش 46 هزار حساب کاربری فعال در توییتر دارند اما اکثر توئیت‌ها از سوی یک گروه کوچک فعال ارسال می شود که تعلیق فعالیت آنها نتایج منفی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در گزارش موسسه بروکینگز آمده است: بسیاری از پرسش‌ها درباره این گروه و استفاده اعضایش از تکنولوژی‌ها ورسانه اجتماعی هنوز بدون پاسخ مانده از جمله چگونگی حمایت کاربران از این گروه، تعیین هویت این افراد و تعدادشان.

با وجود گستردگی تعداد حامیان داعش، تنها یک گروه کوچک 200 تا 500 نفری از حامیان این گروه کاربران "بسیار فعال" را تشکیل می‌دهند. این گروه روزانه 545 تا 2000 پست در توییتر منتشر می‌کنند. اکثر این مطالب عربی و یک پنجم مطالب انگلیسی هستند. هر کدام از حساب‌ها 1000 پیرو دارند که بسیار بیشتر از کاربران عادی است.

در این گزارش آمده است: بسیاری از حامیان داعش از مناطق تحت کنترل این گروه و همچنین عربستان هستند و حساب‌های کاربری خود را در 2014 تشکیل دادند. اما به حالت تعلیق درآوردن این حساب‌ها اقدامی قوی در حذف دسترسی کاربران حامی داعش و مقابله با فعالیت‌های این گروه در رسانه‌های اجتماعی به نظر نمی‌رسد. بلکه تنها به رادیکالی شدن بیشتر اعضا و این گروه منجر می‌شود.

تلاش برای حذف رادیکالی شدن کاربران حامی داعش زمانی موفقیت آمیز است که آن‌ها همچنان بخشی از بستر اصلی رسانه‌های اجتماعی باقی بمانند.

انتهای پیام

کد N758892

وبگردی