آفتاب

بهسازی ماموریت مشترک اتحادیه آفریقا- سازمان ملل در دارفور سودان

بهسازی ماموریت مشترک اتحادیه آفریقا- سازمان ملل در دارفور سودان

سازمان ملل طی گزارشی اعلام کرد، این سازمان در حال بررسی نقشه راهی است که براساس آن ماموریت مشترک خود با اتحادیه آفریقا را در دارفور سودان کاهش داده و برخی از امور را به گروهی واگذار کند که تنها تحت کنترل سازمان ملل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل طی گزارشی به شورای امنیت گفت: این نقشه راه که به نوعی یک استراتژی خروج است طی هفته آتی آماده می‌شود.

در این بیانیه آمده است: واگذاری مسوولیت‌ها طی یک استراتژی عملی اجرا خواهد شد.

این در حالی است که خارطوم از سازمان ملل خواسته نیروهای 15000 نفری خودش را از این کشور خارج کند. این درخواست در پی تلاش نیروهای سازمان ملل برای بازرسی از روستایی در سودان مطرح شد که در آن به زنان و دختران به صورت گسترده‌ای تجاوز شده بود.

در همین حال نیروهای امدادرسان سازمان ملل در ماه فوریه با کاهش 770 فرصت شغلی درصدد تقویت عملیات خود برآمدند.

سرنوشت نیروهای امدادرسان سازمان ملل هفته آینده و پس از سفر نمایندگان شورای امنیت به مقر اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این شورا پس از سفر خود به جمهوری آفریقای مرکزی و بروندی در 17 مارس در نیویورک نشستی را درباره این نیروها تشکیل می‌دهد.

در همین حال بان کی مون در ادامه گزارش خود خاطرنشان کرده است، لیستی از اقداماتی را که طی ماه مه توسط گروه سازمان ملل در سودان انجام خواهد شد، ارائه خواهد داد.

این نیروها که از سال 2007 در آفریقا مستقر شده‌اند معمولاً به دلیل رهبری دوگانه از سوی سازمان ملل و اتحادیه آفریقا با مشکلاتی مواجه بوده‌اند.

انتهای پیام

کد N758761

وبگردی