آفتاب

نیروگاه هسته‌ای ترکیه با پیشرفته‌ترین تجهیزات ایمنی ساخته می‌شود

نیروگاه هسته‌ای ترکیه با پیشرفته‌ترین تجهیزات ایمنی ساخته می‌شود

بنا به اعلام یکی از مقامات نیروگاه هسته‌ای در حال ساخت آکویو ترکیه، این نیروگاه با جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات ایمنی ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ‌و به نقل از روزنامه دیلی صباح، آندری آبراموف، یکی از مقامات ارشد نیروگاه هسته‌ای آکویو ترکیه که توسط شرکت هسته‌ای روس اتم روسیه در حال ساخت است، در این باره گفت: شرایط و استانداردهای ایمنی نیروگاه هسته‌ای آکویو بسیار بالاتر از نیروگاه هسته‌ای نوورونژ روسیه که آن نیز توسط شرکت هسته‌ای روس اتم ساخته شده است، خواهد بود.

آبراموف ادامه داد:‌ نیروگاه هسته‌ای آکویو ترکیه با توجه به آخرین استانداردها و تجهیزات ایمنی و مناسب برای آمادگی در برابر هرگونه حادثه طبیعی مثل سیل و زلزله ساخته خواهد شد. این نیروگاه در مقایسه با نیروگاه نوورنژ در روسیه که توان مقابله با برخورد یک هواپیمای 5 تا 7 تنی را دارد، قادر خواهد بود شدت برخورد یک هواپیمای 400 تنی را تحمل کند.

شرکت هسته‌ای روس اتم پیش‌تر اعلام کرده بود که نیروگاه هسته‌ای آکویو ترکیه الهام گرفته از نیروگاه هسته‌ای نوورنژ واقع در روسیه و در نزدیکی مرز اوکراین ساخته خواهد شد.

آبراموف با ادعای این که انرژی هسته‌ای کاملا برای محیط زیست بی‌خطر است، گفت:‌ پس از بهره‌برداری از این نیروگاه، 10 هزار نفر به صورت مستقیم در آن مشغول به کار خواهند شد.

قرار داد ساخت واحد 1 نخستین نیروگاه هسته‌ای آکویو در ترکیه در ماه می 2010 میان روسیه و ترکیه در آنکارا به امضا رسید.

بر طبق این قرارداد، شرکت هسته‌ای روس اتم روسیه پس از اتمام ساخت واحد 1 این نیروگاه، واحدهای 2، 3 و 4 آن را نیز خواهد ساخت. هزینه ساخت این نیروگاه حدود 20 میلیارد دلار تخمین زده شده است و انتظار می‌رود واحد 1 این نیروگاه تا سال 2020 فعالیت خود را آغاز کند.

انتهای پیام

کد N758678

وبگردی