آفتاب
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

طلاب از برنامه‌های جانبی پرهیز کنند

طلاب از برنامه‌های جانبی پرهیز کنند

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: برنامه‌های جانبی وقت زیادی از طلبه‌ها را می‌گیرد به همین علت طلاب باید از این برنامه‌ها پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این استاد حوزه علمیه قم در دیدار جمعی از طلاب استان زنجان، با بیان این‌که «باید از گفتار و رهنمود‌های بزرگان دین در جامعه استفاده شود» گفت: در جامعه اسلامی هر کسی عهده‌دار وظیفه‌ای است که باید در انجام آن بسیار دقیق و کوشا باشد.

وی با اشاره به این‌که «برخی از افراد نسبت به اهداف خلقت در رسالت خود کوتاهی می‌کنند» گفت: این افراد باید بدانند که خداوند متعال جزا و پاداش هر عملی را در روز قیامت می‌دهد و انسان در آن روز باید نسبت به نکرده‌های خود هم پاسخ‌گو باشد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی به آیه‌ای از قرآن کریم اشاره و اظهار کرد: در جواب برخی از افراد که می‌گویند چرا مراجع و علما به صورت مستمر موعظه و نصیحت می‌کنند باید گفت این وظیفه علما است و آنها می‌خواهند در انجام وظیفه خود کوشا باشند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که «کمتر گروهی از طلاب می‌توانند خود را به جایگاه‌های والایی از علم و عبودیت برسانند» تصریح کرد: برنامه‌های جانبی وقت زیادی از طلبه‌ها می‌گیرد به همین علت طلاب باید از این برنامه‌ها پرهیز کنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی بیان اذکار را وظیفه زبان انسان خواند و افزود: اگر نیت خداوند را در اعمال خود مورد توجه قرار دهیم زندگی برای رضای خداوند و در راستای عبادت برای او سپری می‌شود.

وی در پایان با اشاره به حدیثی از ائمه معصومین(ع)، خاطرنشان کرد: مومن از کار بیهوده گذر می‌کند زیرا شیطان در این کارها مشارکت دارد و با تکیه بر وسایل بسیاری برای گمراهی افراد مختلف گام بر می‌دارد.

انتهای پیام

کد N758661

وبگردی