آفتاب
یک توافق خوب/ جلیلیان در گفتگو با مهر:

از دولت می خواهیم خودباخته غربی‌ها نشود/ رفع تحریم اولویت اول

از دولت می خواهیم خودباخته غربی‌ها نشود/ رفع تحریم اولویت اول

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت و تیم مذاکره کننده می‌خواهیم خودباخته غربی‌ها نشود و نپندارد که رابطه با غرب به معنای حل همه مشکلات ما خواهد بود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این مطلب که ما با تکیه بر توان نیروهای داخلی کشورمان به دانش هسته ای دست پیدا کرده ایم که این یک اتفاق مبارک و قابل تفاخر برای کشور ماست، گفت: دشمنان ایران و اسلام قصد دارند که این دانش هسته ای را از ما بگیرند.

علی جلیلیان ادامه داد: سال های سال با جنگ نظامی و بهره گیری از محاصره اقتصادی این هدف را پیگیری کردند، اما نتوانستند کاری پیش ببرند و به نتیجه مدنظر خود دست یابند. به همین دلیل اکنون از راه مذاکره وارد شده اند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این ها می خواهند در مذاکرات با لبخندهای دروغین و ترفندهایی که استعمارگران همواره از آن بهره برده اند و نخ نماست، به خیال خودشان دانش هسته ای را از ما بگیرند.

 نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: به بیان دیگر آن ها تلاش کرده اند مذاکره ای بین ما و آن ها باشد تا این بار تحت عنوان مذاکره به اهداف خود دست یابند؛ یعنی تعطیلی دانش هسته ای کشور.

مذاکره خوب از نگاه ایران و نگاه طرف غربی

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به بیان رهبر انقلاب درباره مذاکرات گفت: رهبری فرمودند ما اهل مذاکره هستیم و به دولت نیز اجازه مذاکره دادند، اما دیدگاه ها و انتظارات ملت را نیز در این خواست مطرح کردند.

علی جلیلیان در ادامه افزود: اولین خواسته ما در مذاکرات جدا از حفظ عزت ملی، لغو تحریم های ظالمانه است. اما طرف غربی هدفش از مذاکره خوب تعطیلی برنامه هسته ای ما و تعطیلی غنی سازی است.

وی گفت: به بیان دیگر غربی ها نیز برنامه هایی دارند و می خواهند این مذاکره یک طرفه به نفع آن ها تمام شود و از نوع رفتار و مسائلی که طرح می کنند می شود به روشنی فهمید که می خواهند امتیازاتی از ما بگیرند، اما هیچ امتیازی به ما ندهند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با خطاب قرار دادن تیم مذاکره کننده گفت: تیم مذاکره کننده ما بداند که این دانش هسته ای به آسانی به دست نیامده است که به آسانی از دست برود.

وی افزود: با تحمل همه مشکلات و ۳۶ سال تحریم دانشمندان جوان ما به این دانش دست یافته اند. و این وظیفه ماست که این دانش را حفظ کنیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر غربی ها پای میز مذاکره آمدند، باید به شروط و خواسته های ما توجه و عمل کنند که یکی از مهمترین و اولین خواسته های ما لغو تمام تحریم های ظالمانه است.

جلیلیان با خطاب قرار دادن دولت نیز گفت: از دولت می خواهیم شیفته و خودباخته غربی ها نباشد و فکر نکند که اگر روابط ما با غرب برقرار شود، همه مشکلات ما حل خواهد شد.

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: غرب ثابت کرده است که به کشورهای دوست و کشورهایی که با او رابطه دارند هم کمکی نمی کند و تنها به دنبال اهداف خود است.

وی در ادامه و با اشاره به سه اولویت ایران در مذاکرات گفت: قطعا اولویت اول استقلال و عزت کشور است.

جلیلیان ادامه داد: حفظ منزلت نظام جمهوری اسلامی ایران که هیچگاه سلطه پذیری را قبول نمی کند شرط دوم برای مذاکره خوب است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرط سوم گفت: رفع و لغو همه تحریم های ظالمانه و برداشتن همه فشارها و سیاست های مکارانه علیه ایران.

جلیلیان در خاتمه گفت: این موارد خط قرمزهای ما در مذاکره است و رهبری نیز با تحقق این شرایط اجازه مذاکره را داده اند.

کد N758508

وبگردی