آفتاب
العهد منتشر کرد:

جزئیات هلاکت سرکردگان جبهه النصره در ادلب

جزئیات هلاکت سرکردگان جبهه النصره در ادلب

ارتش سوریه اخیرا در یک عملیات هوایی دقیق و منحصر به فرد، محل دیدار سرکردگان اصلی جبهه تروریستی النصره در منطقه «الهبیط»در استان ادلب را هدف قرار داده که به هلاکت چهار نفر از آنها منجر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه العهد در گزارشی به جزئیات عملیات ارتش سوریه در استان ادلب (شمال غربی سوریه) که به هلاکت چهار نفر از مهمترین سرکردگان جبهه النصره منجر شد را منتشر کرد.

در این عملیات جنگنده های ارتش سوریه بر اساس اطلاعات دقیق جمع آوری شده، محل دیدار سرکردگان اصلی جبهه النصره را منطقه «الهبیط» در استان ادلب را هدف قرار دادند. «سمیر حجازی» ملقب به «ابو همام» یا «فاروق السوری» از مهمترین سرکردگان جبهه النصره و در جایگاه دوم این گروه تروریستی قرار داشت که در این حمله کشته شد. وی از 17 سال پیش تاکنون در ناآرامیهای مختلف منطقه از افغانستان تا سوریه و عراق حضور داشت و اخیرا سه برادرش نیز در درگیریهای رخ داده در استانهای ادلب و لاذقیه به هلاکت رسیده بودند.

علاوه بر وی در این عملیات سه سرکرده دیگر جبهه النصره از جمله «ابو مصعب الفلسطینی»، «ابوعمر الکردی» از موسسان جبهه النصره و «ابوالبراء الانصاری» نیز به هلاکت رسیدند.

بنابراین گزارش، در این عملیات اطلاعاتی ارتش سوریه توانست ضربه کمرشکنی را به هرم فرماندهی جبهه النصره وارد کند که طی مدت اخیر اختلافات متعددی میان خود پیدا کرده بودند. همچنین این حمله در شرایطی رخ داد که ارتش سوریه اخیرا پیشرویهای متعددی را در حومه لاذقیه، حلب، القلمون و درعا داشته که ناشی از ضعف این گروه تروریستی بوده است.

منابع موثق سوری معتقدند ارتش سوریه در این عملیات از داده های اطلاعاتی روتین و عادی استفاده نکرده است. بر این اساس، سرویسهای اطلاعاتی ارتش سوریه با قرار دادن دستگاه شنود و فرستنده در خودروی ابوهمام تحرکات وی را رصد می کردند. همچنین عوامل اطلاعاتی ارتش سوریه پیش از این عملیات در مناطق حومه ادلب و حلب اقدامات اطلاعاتی متعددی را انجام داده بودند و تحرکات النصره را زیر نظر داشتند تا بتوانند مکان دیدار، زمان آن و تعداد رهبرانی را که در این جلسه مشارکت داشتند را شناسایی کنند.

در نهایت با توانمندی فوق العاده نیروهای اطلاعاتی ارتش این اطلاعات در لحظه مناسب جمع آوری شد و سرکردگان جبهه النصره در تیررس قرار گرفتند. ارتش سوریه نیز تصمیم حمله را بدون تاخیر عملی کرد چون بر اساس اطلاعات موجود نشست سرکردگان انصره بیش از 30 دقیقه طول نمی کشید. در همین راستا دستور پرواز یک فروند جنگنده برای حمله به مکان دیدار مقامات النصره صادر شد و به صورت فوری این اقدام عملی شد.

البته به طور قطع و یقین هدف ارتش سوریه از این عملیات فقط هلاکت خطرناک ترین سرکردگان جبهه النصره نبوده است، بلکه با این عملیات پیام واضح و روشنی داده شد که بر اساس آن دولت سوریه اشراف اطلاعاتی خود به تمامی تحولات این کشور را نشان داد. همچنین این پیام به طور واضح به عربستان سعودی، ترکیه، قطر و آمریکا نیز رسید که آن چیزی که آنها معتقدند برای سوریه مخفی است، به طور کامل و با تمام جزئیات آن توسط دولت سوریه رصد می شود. 

 

کد N758433

وبگردی