آفتاب

چورکین: سفارتخانه‌های آمریکا اطلاعات غلط درباره بحران اوکراین می‌دهند

چورکین: سفارتخانه‌های آمریکا اطلاعات غلط درباره بحران اوکراین می‌دهند

سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: سفارتخانه‌های ایالات متحده آمریکا در مسکو و کی‌یف به منحرف کردن اطلاعات درباره بسیاری از زمینه‌های مربوط به بحران اوکراین می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "سامانتا پاور"، سفیر آمریکا در سازمان ملل پیشتر گفته بود، روسیه در حال ارسال کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه به شرق اوکراین است اما به ناظران بین‌المللی اجازه نداده تا به طور کامل این کاروان‌ها را بررسی کنند.

در همین حال "ویتالی چورکین، "سفیر روسیه در سازمان ملل نیز با اشاره به صحبت‌های همتای آمریکایی‌اش در سازمان ملل گفت: جدیدترین کاروان روس همچون سایر کاروان‌ها توسط افسران گمرک اوکراین مورد بررسی قرار گرفتند.

چورکین در جریان نشستی در شورای امنیت سازمان ملل گفت: خانم پاور، مایلم بگویم که شما باید از سفارتخانه‌های خود در مسکو و کی‌یف بپرسید که چه کاری انجام می‌دهند و چرا برای شما اطلاعات موثق تهیه نمی‌کنند و درباره بحران اوکراین اطلاعات منحرف‌کننده ارائه می‌دهند.

سفیر روسیه در سازمان ملل ادامه داد: حملات همراه با نیات سیاسی علیه روسیه بر اراده مسکو در ارسال کمک‌های بیشتر انسانی به دونباس، شرق اوکراین اثری نمی‌گذارد.

تاکنون روسیه 17 کاروان کمک‌رسان به مناطق درگیر شرق اوکراین ارسال کرده که شامل بیش از 22 هزار تن مواد غذایی، آب آشامیدنی، لباس، دارو، ژنراتور برق و مواد ساختمانی است.

انتهای پیام

کد N758350

وبگردی