آفتاب

اتهام فساد مالی علیه سناتور برجسته مخالف مذاکرات هسته‌ای

اتهام فساد مالی علیه سناتور برجسته مخالف مذاکرات هسته‌ای

وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد یکی از برجسته‌ترین سناتورهای آمریکایی مخالف مذاکرات هسته‌ای با ایران را به فساد مالی متهم کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه واشنگتن پست، یک مقام آمریکایی روز جمعه تأیید کرد که وزارت دادگستری این کشور قصد دارد علیه سناتور باب منندز اتهاماتی مرتبط با فساد مالی مطرح کند.

اتهاماتی که وزارت دادگستری ممکن است طی هفته‌های آتی مطرح‌شان کند این است که منندز با سوء استفاده از جایگاه خود در ازای دریافت هدایایی از موقعیتش برای پیشبرد منافع حامیان مالی حزب دموکرات استفاده کرده است.

این سناتور آمریکایی شب گذشته در پاسخ به انتشار این خبر این اقدام را تلاشی برای لکه‌دار شدن حیثیت خود خواند و گفت: من همیشه به شکلی کاملاً درست مطابق قانون عمل کرده‌ام.

منندز به عنوان یکی از مخالفان سرسخت مذاکرات هسته‌ای دولت آمریکا با ایران محسوب می‌شود و همواره علیه این مذاکرات صحبت کرده است.

بسیاری از کارشناسان حقوقی نسبت به توانایی دادستان‌های فدرال آمریکا برای پیگیری اتهامات علیه این سناتور تردید دارند و می‌گویند که احتمالاً این پرونده به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

بر اساس این گزارش تحقیقات درباره باب منندز از دو سال پیش و پس از این‌که سالومون ملگن یکی از دوستان نزدیک و حامیان مالی وی به فساد متهم شده بود آغاز شد و رابطه منندز با ملگن مورد تحقیق قرار گرفت.

هرچند اتهامات علیه سالومون ملگن لغو شد پلیس فدرال آمریکا (FBI) به تحقیقات خود درباره این دو ادامه داد و روی این مسأله متمرکز شد که آیا سناتور منندز با استفاده از موقعیتش در کنگره و رئیس سابق کمیته روابط خارجی سنا به پیشبرد منافع شخصی ملگن کمک کرده است یا نه؟

انتهای پیام

کد N758308

وبگردی