آفتاب

خوش‌بینی ژنرال دمپسی نسبت به نتایج جنگ در تکریت

خوش‌بینی ژنرال دمپسی نسبت به نتایج جنگ در تکریت

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با ابراز خوشبینی نسبت به نتایج جنگ در تکریت پیش‌بینی کرد که حملات نیروهای عراقی احتمالاً در تکریت به پیروزی منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره احتمال خروج داعشی‌ها از تکریت گفت: بله به نظرم این امکان وجود دارد. نیروهای داعش از پا درآمده‌اند.

دمپسی همچنین اظهار کرد: حدود 23 هزار تن از نیروهای عراقی در این حملات نقش دارند در حالی که در جبهه داعشی‌ها تنها 100 سرباز فعال هستند.

فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به نحوه عملیات تکریت اذعان کرد: این حمله براساس تاکتیک‌های نظامی مورد نظر آمریکا نبوده است.

وی در این باره گفت: من چنین حمله‌ای را یک مانور نظامی چندجانبه توصیف نمی‌کنم.

دمپسی جمعه شب به منظور دیدار با فرماندهان آمریکایی و عراقی به این کشور سفر کرد.

دمپسی با اشاره به حملات تکریت اظهار کرد، هیچ نشانه‌ای از حضور مستقیم ایران در این جنگ نیست. بلکه ایرانی‌ها تنها قابلیت مبارزاتی نیروهای عراقی را بهبود بخشیده‌اند؛ نقشی که ائتلاف ضدداعش از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس را نگران کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا قرار است به بحرین نیز سفر کند.

این ژنرال آمریکایی درباره علت پیشروی حملات در تکریت علیه داعش ادعا کرد: اگرحملات کمپین هوایی ضدداعش در طول زمان نیروهای داعش را در بیجی از هم گسیخته و خسته نمی‌کرد، کمپین فعلی در تکریت عملی نبود.

نیروهای داعش با حمله به منطقه بیجی در شمال تکریت سعی داشتند تا کنترل این منطقه کلیدی نفت‌خیز را در دست گیرند. اما به گفته دمپسی حملات هوایی ائتلاف ضدداعش آنها را در این هدف ناکام گذاشت.

با این حال این ژنرال آمریکایی درخصوص حملات تکریت تاکید کرد: مساله مهم درباره حملات تکریت نه جنبه‌های نظامی آن بلکه نتایج آن است.

وی ادامه داد: مردم تکریت باید به خانه‌هایشان برگردند و دولت بغداد باید بازسازی این منطقه و ارائه کمک‌های بشردوستانه به این منطقه را آغاز کند. در این صورت می‌توان گفت که ما واقعاً در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم. اگر این اتفاق نیفتد، آینده مساله‌ساز خواهد بود.

انتهای پیام

کد N758307

وبگردی