آفتاب
از سوی بیمه ایران صورت گرفت

آغاز فروش اقساطی بیمه‌نامه شخص ثالث انفرادی اتومبیل

آغاز فروش اقساطی بیمه‌نامه شخص ثالث انفرادی اتومبیل

بیمه ایران فروش اقساطی بیمه نامه شخص ثالث انفرادی اتومبیل را به طور رسمی در سراسر کشور آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، مدیر بیمه های اتومبیل بیمه ایران با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در این مجموعه اجرایی می شود، گفت: در حال حاضر برای بسیاری از بیمه گذاران خرید بیمه نامه شخص ثالث انفرادی

اتومبیل به صورت نقد امکان پذیر نیست و یا برای تهیه آن به زحمت می افتند.

عباس فراشیانی، افزود: بر همین اساس و برای بهره مندی اقشار آسیب پذیر جامعه از خدمات مناسب بیمه نامه شخص ثالث تصمیم گرفتیم آن را به صورت اقساطی عرضه کنیم تا بیمه گذاران به سهولت به این بیمه نامه دسترسی پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سوال که بیمه ایران با چه شرایطی این بیمه نامه را در اختیار بیمه گذاران خود قرار می دهد، تصریح کرد: ‌ بیمه گذار در این طرح 40 درصد حق بیمه را به صورت نقدی می پردازد و مابقی را طی چهار قسط به شرکت پرداخت و حق بیمه نامه را تسویه می کند.

مدیر بیمه های اتومبیل بیمه ایران با اشاره به آمادگی سراسری شبکه فروش این مجموعه برای عرضه این بیمه نامه، اظهار کرد:‌ قرارداد بیمه یک عقد دوطرفه است و ما به اعتبار نمایندگان و واحدهای صدور خود عرضه این بیمه نامه را به صورت سراسری در کشور آغاز کردیم و هیچ مشکلی برای بازگشت حق بیمه وجود ندارد.

فراشیانی با بیان اینکه در حال حاضرتعداد زیادی از دارندگان وسایط نقلیه خصوصی و عمومی بدون داشتن بیمه نامه در معابر و جاده ها در حال تردد بوده و خطرات زیادی را متوجه خود و سایرین می کنند،عنوان کرد:‌ به طور حتم با این پیشنهاد از تعداد کسانی که بیمه نامه شخص ثالث برای خودرو خود خریداری نمی‌کنند کاسته شده و به همان نسبت ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش می یابد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به لحاظ اعتباری بین بیمه نامه نقدی و قسطی تفاوتی وجود دارد نیز گفت:‌به هیچ وجه تفاوتی بین این دو بیمه نامه وجود ندارد و بیمه ایران تا سقف تعهدات بیمه نامه و پوشش های آن به بیمه‌گذار و زیان دیده غرامت پرداخت می کند.

قیمت قطعات و هزینه تعمیرات خودروهای لوکس و گرانقیمت که روز به روز برتعداد آن ها درکشور افزوده می شود بالاست و این موضوع برای مقصران حوادث با این خودروها که پوشش مالی بیمه نامه های آن ها تامین کننده خسارت وارده نیست مشکلاتی ایجاد می کند فراشیانی درپاسخ به این سوال که بیمه ایران چه راهکاری برای رفع این مشکل در نظرگرفته است، گفت: پیشنهاد مشخص ما رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و دقت در رانندگی است با این همه و برای رفع این مشکل سقف تعهدات مالی را تا 30 میلیون تومان افزایش داده‌ایم.

بنا بر اعلام بیمه ایران، وی اضافه کرد:هم اکنون حداکثرسقف تعهدات مالی در بیمه نامه های شخص ثالث پنج میلیون تومان است بیمه ایران برای اینکه این ریسک پوشش داده شود این سقف را تا 30 میلیون تومان افزایش داده است تا بیمه گذاران در زمان بروزحوادث احتمالی دچار مشکل نشوند و یا مشکلاتشان به حداقل برسد.

وی اضافه کرد:‌بر همین اساس به بیمه گذاران پیشنهاد می‌شود برای پوشش این ریسک سقف تعهدات مالی بیمه نامه خود را تا حداکثر تعهداتی که شرکت های بیمه ارائه می نمایند افزایش دهند.

مشکل دیگر بیمه گذاران برای افزایش تعهدات مالی بیمه نامه های خود فروش توامان تعهدات مالی و جانی است فراشیانی با بیان اینکه ‌درطرح جدید بیمه گذاران می تواند این خدمات را به صورت تفکیک و جداگانه دراختیار بگیرند،افزود:‌ با اجرایی شدن این طرح بیمه گذاران دیگرنیازی به خریداری این دوبیمه نامه به صورت توامان ندارند.

انتهای پیام

کد N758292

وبگردی