آفتاب

وزیر خارجه فرانسه: پیشرفت هایی در توافق منسجم داشته ایم و از آن حمایت می کنیم

وزیر خارجه فرانسه: پیشرفت هایی در توافق منسجم داشته ایم و از آن حمایت می کنیم

وزیر خارجه فرانسه گفت: تعهدات ارائه شده ایران در گفتگوهای هسته‌ای به اندازه کافی نیست.

نسیم آنلاین نوشت:
وزیر خارجه فرانسه گفت: تعهدات ارائه شده ایران در گفتگوهای هسته‌ای به اندازه کافی نیست. خبرگزاری "رویترز" نوشت: پیشرفت‌هایی حاصل شده است اما زمانی که میزان، کنترل ها و مدت زمان تعهدات پیش‌بینی شده را در نظر بگیریم، وضعیت هنوز هم ناکافی است، بنابراین اقدامات بیشتری باید انجام بگیرد

فابیوس گفت : جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، فدریکا موگرینی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، فرانک - والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان و فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس را روز شنبه به پاریس دعوت کرده است تا در خصوص وضعیت مذاکرات هسته ای ایران گفتگو کنند.

فابیوس در گفتگو با خبرنگاران گفت: «ما از دستیابی به یک موافقتنامه منسجم حمایت می کنیم. در حال حاضر، مشکلاتی وجود دارد.»

وزیر خارجه فرانسه در ادامه گفت: «پیشرفت هایی حاصل شده است، اما زمانی که میزان، کنترل ها و مدت زمان تعهدات پیش بینی شده را در نظر بگیریم، وضعیت هنوز هم ناکافی ( راضی کننده نیست )‌ است. بنابراین اقدامات بیشتری باید انجام بگیرد.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت : به توافق هسته ای با ایران خوش بین هستم .

فدریکا موگرینی، بعد از نشست روز جمعه وزیران امور خارجه این اتحادیه گفت تا دست یافتن به چنین توافقی تنها چند گام باقی مانده است.

او گفت: اتحادیه اروپا هیچ گاه از توافقی که در آن تضمین های کافی داده نشده باشد حمایت نخواهد کرد.

او گفت: «تمام جهان باید مطمئن باشد توافقی که ما برای دستیابی به آن تلاش می کنیم توافقی است که تضمین می دهد هیچ گونه احتمالی در زمینه ساخت سلاح (هسته ای) در آن وجود نداشته باشد.»

عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان هم گفت: برخی اختلافات بسیار جدی ولی برخی نزدیک تر شده و احتمال حل شدن انها بیشتر شده است.

سیدعباس عراقچی پس از پایان مذاکرات چهار روزه هسته ای در مونتور سوئیس در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با تشریح مذاکرات چهار روز گذشته گفت: در مجموع جلسه ای که با پنج بعلاوه یک برگزار شد بسیار مفصل بود ، الان می توانیم بگوییم که یک مقداری در مذاکرات پیشرفت کرده ایم .

او گفت: در دوره قبلی مذاکرات ژنو پیشرفت داشتیم و در این دوره هم یک مقدار پیشرفت ها بیشتر شد ، به طوریکه درک و فهم از موضوعات مورد اختلاف خیلی بهتر شده است .

عراقچی با بیان اینکه برداشت مشترک بهتری را نسبت به گذشته داریم گفت: ‌با این شرایط همچنان اختلافات وجود دارد به طوریکه حتی برخی از این اختلافات گسترده است .

روز پنجشنبه اخرین روز مذاکرات به نشست نمایندگان ایران با نمایندگان پنج بعلاوه یک اختصاص داشت .

سه روز نخست را ایران و امریکا در سطح وزرای خارجه و با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و وزیر انرژی امریکا برگزار شد.

‌دور بعدی مذاکرات ده روز دیگر برگزار خواهد شد اما هنوز محل دقیق برگزاری ان تعیین نشده است.
کد N758203

وبگردی