آفتاب
هراس تل آویو از یک بازی درباره مقاومت فلسطین؛

فشار صهیونیستها باعث حذف بازی «مرد غزه» از گوگل شد

فشار صهیونیستها باعث حذف بازی «مرد غزه» از گوگل شد

شرکت آمریکایی گوگل تحت فشارهای رژیم صهیونیستی بازی Gaza Man را که درباره حمایت از غیرنظامیان در غزه است را از فروشگاه آنلاین خود (پلی استور) حذف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شرکت «بریج ویو» تولیدکننده بازی «Gaza Man» از حذف این بازی از افزونه «پلی استور» گوگل خبر داد.

بنابر اعلام این شرکت، این بازی تنها سه روز پس از قرار گرفتن در پلی استور به بهانه اشاعه نفرت علیه یک گروه و نژاد مشخص حذف شده است.

شرکت بریج ویو با انتقاد از تصمیم گوگل، آنرا تصمیمی عجولانه و ناشی از فشارهای سیاسی دانسته است.

این شرکت تولیدکننده بازی به طور کلی این مسئله که در بازی Gaza Man  نفرت و کشتار غیر نظامیان مطرح شده باشد را رد کرده و تاکید کرده است که ایده این بازی بر اساس حمایت از غیرنظامیان و کمک به مظلومان و بازپس گرفتن حقوق آنها شکل گرفته است.

بریج ویو با اشاره به اینکه تنها در سه روز اول قرارگرفتن بازی Gaza Man در پلی استور، دو هزار نفر از کاربران گوگل آن را بارگذاری کرده اند، افزود: از همه فرهیختگان و اصحاب رسانه تقاضا می کنیم به این اقدام گوگل در حذف این بازی فلسطینی توجه کرده و آن را مورد کنکاش قرار دهند. همچنین نگرانی اسرائیلی ها از این بازی الکترونیکی در فضای مجازی خود بیانگر ضعف و سستی پایه های اسرائیل است.

پیش از اعلام شده بود، جوانان فلسطینی و اردنی بازی رایانه‌ای «Gaza Man» (مرد غزه) را طراحی کرده اند که در آن نبرد میان اعضای مقاومت با نظامیان اسرائیلی و شکست این نظامیان را به تصویر کشیده شده است. بازی ابتدا به رصد اقدامات و تعرضات ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مانند ربودن یک جوان و سختگیری بر یک زن آغاز می‌شود و سپس به مراحل درگیری اعضای مقاومت با صهیونیست‌ها در پاسخ به این تعرض‌ها می‌کشد. این بازی که یک تولید کاملا عربی مهم به شمار می‌رود تفکر مقاومت در دفاع از حقوق ملت فلسطین و راهبرد ترسیم خطوط الکترونیکی برای آزادسازی فلسطین را تقویت می‌کند. بازی مذکور بر تلفن‌های همراه «سامسونگ و نوکیا لومیا» قابل نصب است.

«احمد الدروایش» مسئول اطلاع‌رسانی شرکت پخش‌کننده این بازی اعلام کرد فکر تولید آن در پی جنگ 50 روزه اخیر علیه غزه ایجاد شد و بر برهه‌های تاریخی که ملت فلسطین گذرانده‌اند، گریز خواهد زد. در جنگ اخیر غزه در سال 2014 بیش از 2250 فلسطینی شهید و نزدیک به 11 هزار نفر دیگر زخمی شدند.

کد N758073

وبگردی