آفتاب

هیچ پیشنهادی درباره تشکیل شورای ریاست‌جمهوری در یمن مطرح نشده است

هیچ پیشنهادی درباره تشکیل شورای ریاست‌جمهوری در یمن مطرح نشده است

یک منبع در ریاست جمهوری یمن این مساله را تکذیب کرد که رئیس جمهوری این کشور با فرستاده سازمان ملل پیشنهاد تشکیل شورای ریاست جمهوری را مورد بررسی قرار داده باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، این منبع تاکید کرد که عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن به طرح شورای همکاری خلیج فارس که براساس آن روند سیاسی انتقالی از سال 2012 در یمن آغاز شد، پایبند است.

پیشتر شرکت کنندگان در مذاکراتی که در آن عبدربه منصور هادی و جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل در عدن حضور داشتند، اعلام کردند که هادی دو پیشنهاد که یکی از آن‌ها در مورد تشکیل شورای ریاست جمهوری به ریاست خودش بود را رد کرد.

از سوی دیگر،‌ خبرگزاری آناتولی به نقل از عبدالله المقطری، دبیر بخش سیاسی حزب ناصری گزارش داد که جنبش انصارالله و شاخه‌ای که علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن در حزب کنگره مردمی سراسری ریاست آن را برعهده دارد پیشنهاد تشکیل شورای ریاست جمهوری به ریاست هادی را دادند و در همین حال احزاب اللقاء المشترک تعیین چهار معاون برای رئیس جمهور با اصلاح نهاد ریاست جمهوری را مطرح کردند.

پیشنهاد دوم نیز مبتنی بر این است که هادی به صنعاء بازگردد تا از آنجا به فعالیت خود ادامه دهد و در مقابل نیروهای انصارالله صنعاء را ترک کنند.

از سوی دیگر، سرلشگر جلال رویشان، وزیر کشور یمن بر اهمیت بازسازی سازمان بازرسی کل در وزارت کشور و بهبود عملکرد آن برای کاهش اختلالات و حل و فصل مشکلات امنیتی و حمایت از مردم تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N757982

وبگردی