آفتاب
ادامه دردسرهای قتل اقلیت ها در آمریکا؛

از اقرار اوباما به نژادپرستی پلیس تا انحلال یک واحد امنیتی

از اقرار اوباما به نژادپرستی پلیس تا انحلال یک واحد امنیتی

گزارش وزارت دادگستری امریکا در مورد حوادث فرگوسن و محکوم شدن پلیس این شهر به رفتار نژادپرستانه علیه معترضین موجب شده تا دادستان کل آمریکا از حتمال منحل شدن این واحد امنیتی سخن بگوید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «اریک هولدر» وزیر دادگستری آمریکا، در اظهاراتی با اشاره مجدد به اثبات اتهام نژادپرستی علیه پلیس فرگوسن از احتمال منحل شدن اداره پلیس فرگوسن در صورت دریافت گزارش های مشابه خبر داد. 

این وضعیت در حالی است که پس از گزارش روز چهارشنبه وزارات دادگستری آمریکا در مورد اقدامات نژادپرستانه پلیس فرگوسن در ماجرای قتل مایکل براون و حوادث پس از آن، تظاهرات هایی در شهرهای مختلف ایالت میسوری بویژه شهر فرگوسن برگزار شد. 

از سوی دیگر «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، نیز در اظهاراتی اعلام کرد که گزارش وزارت دادگستری آمریکا در مورد حوادث فرگوسن نشان می دهد که یک سیستم شکست خورده و نژادپرست در درون سیستم پلیس آمریکا وجود دارد.  

شهر فرگوسن در ایالت میسوری از ۱۹ مرداد ماه سال جاری ناآرام شده که دلیل آن کشته شدن یک نوجوان در بخش سنت لوئیس منطقه فرگوسن میسوری بود. عصبانیت مردم میسوری پس از آن افزایش یافت که اعلام شد پلیسی که اقدام به قتل بی دلیل این نوجوان کرده چند روز قبل از وقوع قتل، نشان افتخار دریافت کرده بود. بر اساس این گزارش، دست کم شش بار به سوی «مایکل براون» شلیک شده که در دو مورد به سمت سر وی نشانه گیری شده است.

در ماه های گذشته شدت اعتراضات به حدی رسید که فرماندار میسوری مجبور به کمک گرفتن از گارد ملی آمریکا شد. این اعتراضات تا تاریخ ۳۱ مرداد ادامه داشت و پس از آن جو حاکم بر فرگوسن رفته رفته آرام شد اما با این وجود اعتراضات مردم نسبت به محاکمه نشدن عامل این قتل ادامه دارد.

کد N757959

وبگردی