آفتاب
حجت الاسلام سعیدی:

خواست تیم مذاکره کننده ایران برداشتن تمام تحریم‌ها است

خواست تیم مذاکره کننده ایران برداشتن تمام تحریم‌ها است

قم - امام جمعه قم گفت: خواسته تیم مذاکره کننده ایران اسلامی در مذاکرات هسته‌ای آن است که تحریم‌ها به یکباره از میان برداشته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خبطه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به تداوم انقلاب اسلامی بدون اتکا به قدرت‌های بین المللی اظهار داشت: یکی از دلایل حقانیت این نهضت علوی و فاطمی آن است که سالهاست، در برابر ابر قدرت‌ها ایستادگی کرده‌ایم و شکست نخوردیم.

وی با اشاره به بکار بردن ابزار تحریم توسط دشمنان به منظور توقف حرکت ملت ایران ابراز داشت: غرب در سال‌های‌ اخیر از ابزارهای مختلفی از جمله ابزار تحریم برای توقف و فشار بیشتر به انقلاب اسلامی به کار برده است، اما نتایج آن، این بوده است که ملت ایران در مسیر رسیدن به اهداف عالی خود مصمم‌تر شده و این تنگنا‌ها مانع از پیشرفت‌های ملت ایران نشده است.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه (س) با بیان اینکه پیشرفت‌های هسته‌ای ایران در زمانی حاصل شد که در تحریم‌ها قرار داشت، افزود: این امر موجب شد تا غرب در خصوص اعمال تحریم علیه ملت ایران تحدید نظر کند و با جمهوری اسلامی مذاکره کند و در این راستا می‌خواهند با لغو محدود برخی از تحریم‌ها امتیازاتی از ملت ایران بگیرند.

وی افزود: خواست تیم مذاکره کننده ایران اسلامی آن است که تحریم‌ها به یک‌باره از میان برداشته شود و امیدواریم که تیم مذاکره کننده در راستای دفاع از حقوق ملت ایران و آرمان‌های انقلاب اسلامی موفق و سربلند باشد.

آمریکا در هر حال از حمایت رژیم صهیونیستی دست نخواهد کشید

حجت الاسلام سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی نتانیاهو در سنای آمریکا، افزود: این سخنرانی در حالی انجام شد که دعوتی از سوی کاخ سفید صورت نگرفته بود و مقامات دولتی هم در این سخنرانی حضور نداشتند و ۶۰ نماینده سنا هم این جلسه را تحریم کردند.

وی اظهار داشت: آمریکا در هر حال از حمایت رژیم صهیونیستی دست نخواهد کشید؛ اما خود آمریکا از دست این متحد منفور و شرورش خسته شده است.

امام جمعه قم عنوان کرد: نتانیاهو در سخنرانی خود در سنای آمریکا گفته بود که ایران هم اکنون در شرایط تحریم؛ کنترل چهار پایتخت عربی را در اختیار دارد. وای به حال روزی که توافق حاصل شود و تحریم‌ها از میان برداشته شود.

رژیمی که بر پای ظلم و ستم استوار است ماندنی نخواهد بود

وی افزود: نتانیاهو در بخش دیگری از سخنرانی خود به استفاده از ابزارهای روز اطلاع رسانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت که رهبر ایران این جمله که اسرائیل باید نابود شود را در این فضاهای اطلاع رسانی منتشر می‌کند.

حجت الاسلام سعیدی ابراز داشت: این پیام، سخن تمام مومنان و سخن امام ارحل بود و باید دانست که رژیمی که بر پای ظلم و ستم استوار است ماندنی نخواهد بود و از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۱۵ اسفندماه روز درختکاری اظهار داشت: آیات و روایاتی در زمینه درختکاری و حفاظت از درختان داریم و همکان وظیفه دارند تا از قطع و از بین بردن درختان به خصوص درختان مثمر خود داری کنند.

کد N757521

وبگردی