آفتاب
آیت الله علم الهدی:

مشکلات کشور را نباید به مذاکرات با آمریکا گره زد

مشکلات کشور را نباید به مذاکرات با آمریکا گره زد

مشهد- امام جمعه مشهد مقدس گفت: نباید هر مشکلی را در کشور به مذاکرات با آمریکا گره زد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علم الهدی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی گفت: مقام معظم رهبری ۲۱ بار از ابتدای سال نسبت به اقتصاد مقاومتی تذکر داده و فرمودند که قطع امید به بیگانگان امری واجب است.

 وی ادامه داد: با این وجود درست نیست که هر مشکلی در کشور را به مذاکرات و رضای آمریکا گره زد بلکه باید آن را با رضایت رهبری که همانا رضایت فاطمه زهرا(س) است تطبیق داد.

وی با اشاره به شاخصه های اقتصاد مقاومتی که توسط رهبری مطرح شد ابراز کرد: سال ۹۳ به پایان رسید لذا کارگزاران نظام و مسئولان باید برنامه خود را بررسی کنند که آیا فعالیت های آنها با دستورات رهبری مطابق داشته است؟

تفریح جوانان نباید با شکستن حدود الهی اجرا شود

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: تا در مورد مسائل فرهنگی سخن به میان می آید عده ای تفریح جوانان را پیش می کشند اما نباید خوشحالی جوانان با شکستن حدود الهی اجرا شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش مردم در اقتصاد مقاومتی اذعان کرد: باید از خرید جنس خارجی خودداری کرد.

وی همچنین به مسئله فرهنگ اشاره کرد و افزود: رهبری فرمودند که امسال، سال فرهنگ است زیرا ایشان نگران مسئله فرهنگ در کشور هستند، آیا متولیان فرهنگ و همچنین مردم در جریان فرهنگ رضای رهبری را به دست آوردند؟

وی بیان کرد: پیامبر(ص) فرموده است که رضایت حضرت فاطمه(س) باعث خشنودی و غضب ایشان باعث خشمگینی خداوند می شود.

ایت الله علم الهدی افزود: این حدیث تنها مربوط به عصر پیامبر(س) نیست بلکه باید در همه زمان ها دقت کنیم که آیا فعالیت ما باعث خشنودی حضرت زهرا می شود یا ایشان با آن عمل ناراحت می شوند.

 خطیب جمعه مشهد افزود: این شاخصه در جریان سیاست امروز و کارنامه مسئولان ما حاکم است و لذا اگر در این کشور هر برنامه و جریانی با دستور رهبری تطبیق کرد مورد رضایت حضرت فاطمه(س) و هر چه مخالف نظر رهبری باشد در حقیقت باعث خشم حضرت زهرا می شود.

اهمیت احترام به پدر و مادر همانند عبادت پرودگار است

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظام رفتار اجتماعی گفت: از جمله عناصری که سرنوشت آنها با زندگانی ما پیوند خورده است پدر و مادر هستند.

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: والدین در ایجاد زندگی و آینده انسان تاثیر گذار بوده و چگونگی رفتار با آن ها در سرنوشت ما موثر و در سبک زندگی اسلامی یک جریان بسیار قابل بحث و با اهمیت است.

امام جمعه مشهد با اشاره به سوره اسرا افزود: پرودگار در این آیه ۲۴ تشریح کرده است که تنها خداوند را عبادت و به پدر و مادر خود نیکی کنید، از این آیه مشخص می شود همانطور که عبودیت خداوند با هیچ عذری از انسان ساقط نمی شود، احسان به والدین هم هیچ زمان از شانه انسان برداشته نمی شود.

وی ادامه داد: ممکن است فردی به دلیل مشکل و یا عذری، اجازه داشته باشد تا برخی از اعمال واجب خود را انجام ندهد اما احسان به پدر و مادر و عبودیت پروردگار را در هیچ صورتی نمی توان انجام نداد، مرادف شدن احسان به پدر و مادر و عبودیت پروردگار اهمیت این امر را نشان می دهد.

امام جمعه مشهد افزود: پدر و مادر عناصری هستند که تامین رضایت آن ها بسیار آسان است، خداوند آنها را سریع الرضا آفریده است زیرا هنگامی یک خدمت کوچک از فرزند خود می ببینند از او راضی می شوند.  

کد N757501

وبگردی