آفتاب

دی‌میستورا: حل بحران سوریه تنها به دست خود سوری‌ها است

دی‌میستورا: حل بحران سوریه تنها به دست خود سوری‌ها است

فرستاده سازمان ملل در امور سوریه خاطرنشان کرد که راه‌حل بحران سوریه باید به دست خود سوری‌ها نه طرف‌هایی غیر از آنها حاصل شود و نقش سازمان ملل فقط تسهیل این تلاش‌ها است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "استفان دی‌میستورا"، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه در مصاحبه با شبکه راشاتودی عنوان داشت: در واقع،‌ نقش میانجی‌گر سازمان ملل محدود به تسهیل شرایط مذاکرات میان سوری‌ها با یکدیگر می‌شود، اما این به این معنا نیست که کمک برای رسیدن به این هدف به کشورهای تاثیرگذار یا حامی دولت یا مخالفان مربوط نیست.

وی تصریح کرد: به همین دلیل من معتقدم که مذاکرات مسکو بسیار مفید بود و من خواهان دور دوم مذاکرات مسکو هستم، چرا که این مساله به تمامی سوری‌ها چه دولت و چه مخالفان کمک می‌کند.

پیشتر وزارت خارجه روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد که دو هیات از دولت و مخالفان در آوریل در مسکو دیدار می‌کنند تا مذاکراتی را که دور نخست آن در ژانویه برگزار شد، ادامه دهند.

الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس خبری هفتگی عنوان داشت: نمایندگانی از بخش گسترده‌تری از مخالفان سوری در این دیدار جدید در آوریل مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام

کد N757490

وبگردی