آفتاب

برگزاری رزمایش نیروی هوایی ارتش روسیه

برگزاری رزمایش نیروی هوایی ارتش روسیه

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد بیش از 40 تن از خدمه جنگنده های ارتش این کشور در یک رزمایش انجام حملات هوایی به موشکها و ادوات هوایی دشمن در دریایی بارنتس شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی فرماندهی منطقه نظامی مرکزی روسیه، در بیانیه ای اعلام کرد: بالغ بر 40 خدمه روسی با جنگنده های میگ-31 و سوخوی 24 در یک رزمایش پروازی تاکتیکی بر فراز دریای بارنتس شرکت کرده و نابودسازی موشکها و ادوات هوایی دشمن را تمرین کردند. بر اساس این بیانیه این رزمایش از تاریخ 26 فوریه به مدت یک هفته انجام شد.

این رزمایش در حالی انجام شد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در اظهاراتی از امکان استفاده از اقدام نظامی به منظور محافظت از منافع ملی روسیه در منطقه شمالگان خبر داد.

بخش قابل توجهی از منطقه دریای بارنتس واقع در اطراف اقیانوس منجمد شمالی در مجاورت سواحل روسیه قرار داشته و برخی مناطق این دریا نیز در اطراف سواحل نروژ واقع هستند. اهمیت راهبردی این دریا در دکترین نظامی بازبینی شده روسیه توسط ولادیمیر پوتین،‌رئیس جمهوری این کشور که در دسامبر 2014 ارائه شده و منطقه شمالگان را یکی از اولویتهای مربوط به منافع ملی روسیه در زمان صلح دانست،‌بیان شده است.

انتهای پیام

کد N757393

وبگردی