آفتاب
ابراهیمی‌ترکمان:

تلاش کنیم ادیان الهی کنار یکدیگر قرار گیرند نه مقابل هم

تلاش کنیم ادیان الهی کنار یکدیگر قرار گیرند نه مقابل هم

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: باید تلاش‌های فراوانی کرد تا بجای آنکه ادیان الهی مقابل هم قرار بگیرند، کنار هم باشند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان در آیین اختتامیه ششمین دور گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارمنی در لبنان گفت: نفس گفت‌وگو نشان می‌دهد که ما همه یکدیگر را درک می‌کنیم. امروز همفکری ما باعث شده که به یکدیگر نزدیک‌تر شویم.

وی تاکید کرد: ما نباید اجازه دهیم ذیل کلمات مقدس، معنی غیر مقدسی تجلی یابد و در ذیل کلمات به ظاهر موجه، رفتار خشونت‌آمیز بروز کند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تشریح دشواری‏‌های عمل به امور دینی گفت: ما در گذشته پیام را فقط تا گوش مخاطب می‌رساندیم ولی امروزه از گوش تا به قلب او رساندن با مشکل مواجه هستیم. این مسئله‌ای است که همه ادیان با آن مواجه‏ند.

این عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: اگر پیروان هر دینی به آنچه که اعتقاد دارند، عمل کنند؛ صلح در جهان عملی خواهد شد. ما باید بیاندیشیم که پیروان ادیان چه کارهایی را نباید انجام دهند و باید این را تقویت کرد. یعنی باید به استراتژی ترک در کنار استراتژی فعل هم توجه کنیم. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری اخیرا در پیام خود به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی، از آنها خواستند که اسلام را از منابع اصلی خصوصاً قرآن کریم دریافت کنند. این تاکید به خاطر فاصله‌ای است که امروزه بین متون دینی و مخاطبان ایجاد شده است.

انتهای پیام/

کد N756796

وبگردی