آفتاب

کشته شدن بیش از 2800 تن در نا‌آرامی‌های یک سال گذشته لیبی

کشته شدن بیش از 2800 تن در نا‌آرامی‌های یک سال گذشته لیبی

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که از زمان آغاز درگیری‌های مسلحانه در لیبی و با وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی در این کشور، تاکنون 2825 تن کشته و بیش از 389 هزار تن مجبور به فرار از منازل خود شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، سازمان ملل در این گزارش اعلام کرد که از ماه‌های ابتدایی سال 2014 میلادی اوضاع امنیتی لیبی در اقلیم برقه به ویژه در شهرهای بنغازی و درنه بسیار وخیم شده تا جایی که حملات متعددی علیه شخصیت‌های سیاسی، دستگاه‌های امنیتی، روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر در این کشور صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است که از ژانویه تا مه 2014 میلادی در بنغازی و درنه بیش از 100 عملیات ترور تقریبا به طور روزانه صورت گرفته که بیشتر این حملات اعضای دستگاه‌های امنیتی-نظامی در بنغازی به ویژه فرماندهان ارتش این کشور را هدف خود قرار داده است.

زندگی در بنغازی و درنه روز به روز وخیم‌تر می‌شود و با افزایش حملات و انفجارها در بیشتر مناطق لیبی شهروندان لیبی همواره در معرض خطر قرار دارند.

کارشناسان سازمان ملل در گزارش خود به این مساله اشاره کردند که کشته شدن اعضای دستگاه‌های امنیتی لیبی و شهروندان این کشور آن هم در چنین سطح گسترده‌ای، تهدیدی بسیار جدی برای ثبات و استقرار تمام لیبی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

کد N756763

وبگردی