آفتاب

کلینتون خواستار انتشار نامه های الکترونیکی اش شد

کلینتون خواستار انتشار نامه های الکترونیکی اش شد

وزیر خارجه پیشین آمریکا به انتقادهایی که از وی به خاطر استفاده از پست الکترونیکی شخصی در زمان تصدی گری اش می شود، پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت از دولت این کشور خواسته است محتوای نامه های الکترونیکی وی در زمان تصدی گری اش در این سمت شده است. وی در مطلبی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد نوشته است: می خواهم افکار عمومی نامه های الکترونیکی مرا ببیند.

کلینتون افزود برای این منظور از وزارت خارجه خواسته است مفاد این نامه ها را منتشر کند که در پاسخ به وی گفته اند این مطلب را بررسی کرده و نتیجه آن را به زودی اعلام می کنند. این در حالی است که اخیرا استفاده کلینتون از پست الکترونیکی شخصی در زمان تصدی گری وزارت خارجه به موضوع رسانه های آمریکا تبدیل شده است.

منتقدین کلینتون استفاده نکردن از ای میل رسمی وزارت خارجه را سوال برانگیز خوانده و اتهاماتی را علیه وی مطرح کرده اند. برخی کارشناسان نیز چنین اقدامی را از نظر امنیتی خطرناک ارزیابی کرده و گفته اند کلینتون با این کار مطالب حساس و محرمانه را به راحتی در دسترس هکرها قرار داده است.

گفتنی است کلینتون که طی سال های 2009 تا 2013 وزیر خارجه دولت «باراک اوباما» بوده به عنوان نامزد اصلی دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا مطرح است.

کد N756576

وبگردی