آفتاب
امیرعبدالهیان در دیدار با مدیرکل سیاسی وزارت خارجه انگلیس:

افزایش کشتارها در منطقه نتیجه استمرار ارسال سلاح به تروریست هاست

افزایش کشتارها در منطقه نتیجه استمرار ارسال سلاح به تروریست هاست

معاون وزیر امورخارجه کشورمان دردیدار با دیپلمات انگلیسیتقسیم تروریست هاي مسلح به خوب، بد، میانه رو را رویکردی عجیب وغیرقابل درک خواندوافزایش کشتارها در منطقه را نتیجه ارسال سلاح به تروریست ها دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر،  ادوارد اوكدن،  مدیرکل خاورميانه وزارت خارجه انگلیس با حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان در تهران دیدار و در زمینه مسائل مهم منطقه [keyword]گفتگو کردند.

‌دیپلمات ارشد انگلیسی در این ملاقات با تاکید بر اهتمام کشور متبوعش به تحولات و اوضاع جاری منطقه بر اهمیت رایزنی و تبادل نظر با جمهوری اسلامی ایران به منظور کمک به صلح و ثبات در منطقه و مواجهه با تهدیدات مشترک پیش روی به ویژه افراط گرائی و تروریسم تاکید ورزید.

وی اظهار داشت: منطقه در شرایط بسیار حساس و شکننده قرار دارد و تروریسم در صورتی که مهار نشود، محیط بین المللی را به خطر می اندازد.

وی با اشاره به نقش و ظرفیت های کشورمان در منطقه افزود: در فضای جدید بین المللی که برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده،  انگلیس به دنبال ایجاد فرصت های روابط و کمک به حفظ و صلح در منطقه است.

امیرعبداللهیان در این دیدار مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه به ویژه عراق، سوریه، بحرین و یمن را مورد تبیین قرار داد و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه را رویکردی واقع بینانه توصیف کرد.

معاون عربي و آفريقا وزارت امور خارجه نگاه کشورمان به روندهای سیاسی، امنیتی و اجتماعی منطقه را بر اساس مبارزه با تروریسم، عدم هرگونه مداخله نظامی خارجی و کمک به تقویت روندهای سیاسی و گفتگوي ملي عنوان کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان،  تداوم بحران در سوریه را با منافع رژیم صهیونیستی مرتبط دانست و ارتقای وضعیت انسانی و همچنین تقویت راه حل سیاسی در سوریه را گزینه های ضروری ارزیابی کرد.

وی با اشاره به طرح سياسي ۴ ماده ای وزير خارجه کشورمان برای پایان دادن به بحران سوریه،  خلع سلاح تروریسم و گفتگوی فراگیر ملی را مورد تاکید قرار داد.  

امیرعبداللهیان تقسیم تروریست هاي مسلح به خوب، بد، میانه رو را رویکردی عجیب و غیرقابل درک خواند و افزایش کشتارها و جنایات تروریست ها در منطقه را نتیجه استمرار ارسال سلاح و ارائه تسهیلات به تروریست ها دانست.

وی همچنین با اشاره به بحران بحرین،  تداوم بازداشت شيخ علي سلمان را محكوم و استمرار اعتراضات در این کشور را بدلیل پیگیری مطالبات مردمي دانست.

وي گفتگوهای دولت بحرین با مردم این کشور و عدم مداخله خارجي را راهکار خروج بحرین از بحران دانست.

اميرعبداللهيان نسبت به هرگونه برخورد دوگانه ائتلاف بین المللی با تروریسم و مماشات با افراط گرائی در منطقه هشدار داده و آن را بازی خطرناک توصیف کرد.

اميرعبداللهيان حرکت های اخیر مردمی در یمن برای دستیابی به حقوقشان را واکنشی به طرحها و سیاست های تحمیلی و غیرمنطبق با واقعیات این کشور دانست و به طرفهای منطقه ای و بین المللی توصیه نمود که با اقدامات شتابزده سیاسی و امنیتی برای تروریست های شبه جزیره فرصت تخریب ایجاد نکنند و به مردم یمن برای دستیابی به توافق و تحقق شراکت و صلح واقعی در یک کشور یکپارچه کمک کنند.

کد N756571

وبگردی