آفتاب

تظاهرات فلسطینی‌ها در لبنان در حمایت از حماس و محکومیت حکم دادگاه قاهره

تظاهرات فلسطینی‌ها در لبنان در حمایت از حماس و محکومیت حکم دادگاه قاهره

صدها فلسطینی در لبنان تظاهرات گسترده‌ای را در محکومیت حکم دادگاه قاهره علیه جنبش حماس مقابل سفارت مصر در بیروت برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نیروهای امنیتی لبنان تدابیر ویژه‌ای را در اطراف سفارت مصر در بیروت به اجرا گذاشته بودند. این در حالی بود که تظاهرات کنندگان زنجیره‌هایی انسانی را مقابل ورودی سفارت مصر تشکیل داده بودند.

در همین راستا، رئیس انجمن دانشجویان فلسطین تاکید کرد که حکم دادگاه قاهره علیه جنبش حماس و تروریست خواندن این جنبش، عموم ملت فلسطین و آزادگان جهان را مات و مبهوت کرده است. وی تاکید کرد که این حکم ظالمانه به عزت و کرامت ملت فلسطین خدشه وارد می‌کند و تاریخ درخشان ملت فلسطین و جنبش حماس را زیر سوال می‌برد.

علی یونس ضمن اشاره به اینکه حکم دادگاه قاهره به تاریخ ملت مصر خدشه وارد می‌کند، از عموم ملت مصر که همواره حامی و پشتبان ملت فلسطین و مسائل عادلانه آنان بوده اند، خواست به هیچ وجه در برابر اهداف و خواسته‌های شوم دشمنان تسلیم نشوند.

دادگاه رسیدگی به پرونده‌های فوری قاهره روز شنبه گذشته طی حکمی، حماس را یک سازمان تروریستی اعلام کرد. این حکم با محکومیت گسترده ملت و گروه‌های فلسطینی و حتی طرف‌های عربی و بین‌المللی همراه بوده است.

انتهای پیام

کد N756551

وبگردی