آفتاب

اردن متهمان پرونده "جنبش حماس" را به دادگاه نظامی ارجاع داد

اردن متهمان پرونده "جنبش حماس" را به دادگاه نظامی ارجاع داد

اردن متهمان پرونده موسوم به "جنبش حماس" را که اکثر آنها را اعضای گروه اخوان‌المسلمین این کشور تشکیل می‌دهند، برای محاکمه به دادگاه نظامی ارجاع داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه الیوم السابع، دادستان دادگاه امنیتی اردن این پرونده را که در آن علیه 16 متهم اقامه دعوی شده‌است به دادگاه نظامی ارجاع داده تا مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات مربوط به محاکمه صورت گیرد.

در لیست اتهاماتی که به این افراد زده شده آمده است که اکثر متهمان در نوار غزه دوره‌های آموزش نظامی دیده‌اند که شامل کار با سلاح کلاشینکف، ساخت مواد منفجره و جمع آوری اشخاصی برای اجرای عملیات نظامی در کرانه باختری است.

بر اساس یکی از اسناد ارائه شده، افراد مذکور به تلاش برای ترور اسماعیل هنیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز متهم شده‌اند و اسناد دیگری وجود دارد که چگونگی ساخت مواد منفجره، بمب، موشک و غیره را شامل می‌شود.

بازداشت 12 تن از متهمان این پرونده در نوامبر و دسامبر 2014 صورت گرفت و مقامات اردنی اعلام کردند که 4 تن دیگر نیز در این پرونده متهم هستند که به شکل غیابی محاکمه می‌شوند.

براساس این گزارش اکثر متهمان از سندیکای مهندسان وابسته به گروه اخوان‌المسلمین هستند. اخوان‌المسلمین این اتهامات را رد و تاکید کرده که ساختگی است.

انتهای پیام

کد N756535

وبگردی