آفتاب
با حضور سفیر ایران؛

اولین نمایشگاه بازرگانی استانی ایران و آذربایجان افتتاح شد

اولین نمایشگاه بازرگانی استانی ایران و آذربایجان افتتاح شد

اولین نمایشگاه بازرگانی به عنوان نماد همکاری های استان های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه در گنجه دومین شهر بزرگ این جمهوری افتتاح شد.

 به گزارش خبرگزاری مهر،  اولین نمایشگاه بازرگانی به عنوان نماد همکاری های استان های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه در گنجه دومین شهر بزرگ این جمهوری افتتاح شد.

المار ولی اف استاندار شهر گنجه، محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران  و جمعی از مقامات استان گنجه و نمایندگان محافل بازرگانی جمهوری آذربایجان در این مراسم حضور داشتند.  
المار ولی اف استاندار گنجه در سخنرانی خود ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نخستین نمایشگاه صنعتی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران با محوریت اردبیل و موثر دانستن آن برای گسترش روابط و همکاری میان یخش های خصوصی دو کشور، ابراز امیدواری کرد که روابط اقتصادی میان ایران و جمهوری اذربایجان از جمله بین مناطق مختلف دو کشور، بیش از پیش گسترش یابد.  

وی اراده سیاسی دو رئیس جمهور را موجب این تحول دانست و با ابراز رضایت از سفر اخیر خود به تبریز بر ضرورت همکاری استان های دو کشور تاکید کرد.

سفیر کشورمان نیز در این مراسم با اشاره به گسترش بیش از پیش روابط و همکاری های دو کشور، بر عزم راسخ سران تهران و باکو برای تعمیق هر چه بیشتر روابط فیمابین تاکید و برگزاری اولین نمایشگاه صنعتی و بازرگانی ایران را در شهر گنجه، نتیجه تلاش های مسوولان دو کشور برای گسترش روابط و همکاری های دوجانبه عنوان کرد.  

پاک آیین با بیان اینکه حجم فعلی گردش کالای میان ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه های غیر نفتی به میزان بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است، افزود: در شرایط موجود ظرفیت ها و قابلیت های زیاد برای گسترش همکاری های دوجانبه، این رقم را نمی توان رضایت بخش دانست.  

وی ابراز امیدواری کرد که حجم گردش کالا میان ۲ کشور در سال جاری میلادی و در شرایط گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه، به ۲ برابر افزایش یابد.  پس از افتتاح نمایشگاه، سفیر ایران و استاندار گنجه از غرفه های مختلف شرکت های ایرانی از جمله ایران خودرو، بازدید کردند.  

بیش از ۵۰ شرکت ایرانی توانمندی های خود را در این نمایشگاه که به ابتکار شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اردبیل برپا شده است، به نمایش گذاشته اند.

محصولات تولیدی و صادراتی، صنایع خودروسازی، غذایی، دارویی، شیمیایی، صنایع دستی و فرش دستباف، لوازم خانگی، نساجی و پوشاک، محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی، محصولات معدنی و خدمات فنی و مهندسی شرکت هایی از استان های اردبیل، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، البرز و اصفهان، در این نمایشگاه عرضه شده است.  

شرکت ایران خودرو نیز در این نمایشگاه چند محصول خود از جمله بناب، دنا و سورن را به نمایش گذاشت که با استقبال بازدید کنندگان روبه رو شد.  

فرماندار گنجه که در هنگام دیدار از غرفه ایران خودرو، سوار بر یکی از محصولات این شرکت شده بود، با اشاره به نیاز شهرداری گنجه به خودروهای سواری برای استفاده به عنوان تاکسی، خرید خودروهای این شرکت را برای این منظور امکان پذیر دانست.

 
نمایشگاه صنعتی - بازرگانی جمهوری اسلامی ایران تا ۱۷ اسفند ماه در گنجه دایر می باشد.

کد N756448

وبگردی