آفتاب
هاشمی:

نظام جمهوری اسلامی باعث رواج تلاوت قرآن در خانواده ها شده است

نظام جمهوری اسلامی باعث رواج تلاوت قرآن در خانواده ها شده است

شیراز – قائم مقام سرپرست کمیته امداد گفت: به بركت نظام جمهوری اسلامی در بسياری از خانواده ها تلاوت قرآن باب شده است که بايد قدر اين شرايط را دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی هاشمی شامگاه چهارشنبه در جشنواره قرآنی مددجویان کمیته امداد با بیان اینکه نعمت زندگی كردن در یك نظام اسلامی نعمت بسیار بزرگی است، گفت: بعد از سلامتی، امنیتی كه در كشور ما وجود دارد مرهون خون شهدایی است كه همگی به آنان مدیون هستیم.

وی ادامه داد: اگر امروز كشور جمهوری اسلامی در منطقه پرآشوب خاورمیانه یك نقطه امن است به خاطر روح قدسی امام و فرزندان شهیدش در این كشور است و همه باید قدردان این نعمت باشیم.

قائم مقام سرپرست کمیته امداد کشور بیان کرد: خداوند به افرادی که توفیق حرکت در مسیر ارزش های قرآنی را داده، نعمت بزرگی عطا کرده است.

هاشمی با عنوان اینکه همواره به داشته های بسیار خود کم توجهی می کنیم، گفت: همیشه در ذهن خود كمبودها را متصور می کنیم و  نعمت هایی را كه امروز در آن غرق هستیم، نمی بینیم.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی انجام فعالیت های قرآنی در کشور وضعیت مناسبی نداشت، گفت:به بركت نظام جمهوری اسلامی در بسیاری از خانواده ها تلاوت قرآن باب شده است که باید قدر این شرایط را دانست.

قائم مقام سرپرست کمیته امداد با عنوان اینکه حرکت در مسیر قرآن کار بسیار ارزشمندی است، اظهار داشت: افرادی كه با قرآن سروكار دارند قطعا می توانند اثر معنوی آن را بر خودشان بهتر از دیگران درک کنند.

هاشمی گفت: قرآن را نباید فقط برای خواندنش خواند بلکه قران باید راه زندگی ما باشد.

وی ادامه داد: آن چیزی كه به درد ما می خورد تدبر در آیات قران است.

قائم مقام سرپرست کمیته امداد با تاکید بر اینکه فعالیت های قرآنی باشد نتیجه ای در بر داشته باشند، عنوان کرد: خواندن با تدبر قرآن در زندگی ما اثرگذار است و قرآن تنها کتاب تشریفاتی زندگی ما نیست اگر چه که امروز در بعضی از مراسم ها از قرآن عظیم به عنوان مسئله ای تشریفاتی استفاده می شود.

هاشمی تاکید کرد: به شرط اینکه انسان مخلص باشد، خواندن قرآن در زندگی او نفوذ خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در خانه هایی كه قرآن تلاوت می شود شیطان راه نفوذ ندارد، گفت: این به آن معنا نیست كه در آن خانه شیطان نیست، اما با قرائت قرآن و با عمل كردن به آیات راه نفوذ شیطان را می توان بست.

قائم مقام سرپرست کمیته امداد تصریح کرد: آن چیزی كه امروز باعث تحول در نظام ها و جوانان شده است پیروی از آیات قرآن است.

کد N756146

وبگردی