آفتاب
سردار فتحیان در همایش "پرستاری و بحران در نیروهای مسلح"؛

فرصت‌های آموزشی مطلوبی برای پرستاران در نیروهای مسلح مهیاست

فرصت‌های آموزشی مطلوبی برای پرستاران در نیروهای مسلح مهیاست

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، آشنایی به علم روز، تجربه زیاد و اخلاق‌مداری را از ویژگی‌های برجسته پرستان در نیروهای مسلح توصیف و تصریح کرد: فرصت‌های آموزشی مطلوبی برای این پرستاران مهیاست.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین افتتاحیه چهارمین همایش سراسری «پرستاری و بحران در نیروهای مسلح» امروز با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولین بهداشت و درمان نیروهای مسلح، مدیران، اساتید و دانشجویان رشته پرستاری در سالن همایش های صدرا برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار نصرالله فتحیان معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در این همایش با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: ماه‌های آخر سال برای بچه‌های جبهه و جنگ یاد آور عملیات‌های غرورآفرین دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به ایثار و فداکاری رزمندگان در سال های دفاع مقدس در دفاع از ایران اسلامی اظهار داشت: جامعه پرستاری ما تجربیات گران‌سنگ و ارزشمندی را از دوران دفاع مقدس به دست آورده و کارهای بزرگی در طی آن سال‌ها توسط پرستاران رقم خورد.

سردار فتحیان خاطرنشان کرد: پرستاران ما در بحران های پس از جنگ از قبیل سیل و زلزله نیز توانستند، نقش موثری را ایفا کنند.

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: پرستاران در نیروهای مسلح از ویژگی‌های برجسته ای همچون آشنایی به علم روز دنیا و تجربه زیاد در کنار اخلاق‌مداری و باور انقلابی برخوردارند که حضور آنها را در نیروهای مسلح به نوعی فداکاری مبدل کرده است.

به ازای هر تخت بیمارستانی 0.8 نفر پرستار درکشور فعال است

وی با بیان اینکه امروز در کشور به ازای هر تخت 0.8 نفر پرستار داریم که مطلوب آن در دنیا 1.8 نفر است، گفت: این آمار نشانگر آن است که پرستاران ما ایثارگرانه بار سنگین خدمت‌رسانی به بیماران را بر دوش می کشند.

سردار فتحیان با تاکید بر اینکه فرصت های آموزشی مطلوبی برای پرستاران در نیروهای مسلح مهیاست، ادامه داد: با وجود مشکلاتی که پرستاران ما از آن رنج می‌برند، معدل خدمات پرستاران در سطح مطلوبی قرار دارد.

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب نگاه بلندی به پرستاران دارند، امیدواریم ما نیز در معاونت بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح بتوانیم خدمات ارزنده ای را به این قشر تلاشگر ارائه کنیم.

در این مراسم پیام سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به همایش پرستاری و مدیریت بحران و به مناسبت روز پرستار قرائت شد.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور سردار سرتیپ پاسدار نصرالله فتحیان معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، حجت الاسلام و المسلمین دهقانی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج)،سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن عراقی‌زاه معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه از پرستاران نمونه و پیشکسوتان جامعه پرستاری تقدیر شد. 

کد N755947

وبگردی