آفتاب
رحمانی فضلی در همایش توسعه پایدار:

تهیه سند راهبردی برای اجرای الگوی توسعه پایدار و متوازن

تهیه سند راهبردی برای اجرای الگوی توسعه پایدار و متوازن

وزیر کشور اجرای الگوی توسعه پایدار و متوازن در کشور را امری قطعی و ضروری دانست و گفت: بایستی با صبر و بردباری و اقناع سازی زمینه را برای عملیاتی کردن این موضوع فراهم کنیم .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم اختتامیه این همایش ضمن ابراز رضایتمندی از مجموعه مباحث ارائه شده به این همایش گفت: آنچه در این مرحله برای ما حائز اهمیت و توجه است تغییر رویکردی است که بایستی در این زمینه در کشور بوجود بیاید و قطعا با درک و تفاهم بیشتر اجرای این موضوع از شرایط بهتر و مطلوب تری برخوردار خواهد شد.

وزیر کشور اجرای الگوی توسعه پایدار و متوازن در کشور را امری قطعی و ضروری دانست و با اشاره به این موضوع که بایستی با صبر و بردباری و اقناع سازی زمینه را برای عملیاتی کردن این موضوع فراهم کنیم افزود: در دولت تدبیر و امید با درک مشترک از ضرورت اجرای این طرح برای همگرایی تمامی دستگاه ها و سازمانها تلاش های زیادی صورت گرفته است.

وزیر کشور با نقد و انتقاد از تعاملات فعلی کشور در بحث هایی چون برنامه ریزی بودجه،اداری مالی،لزوم دقت برای عبور از شیوه سنتی به وضع مطلوب تاکید کرد و گفت:تلاش ما بایستی بر این مبنا باشد تا مقطع ارائه برنامه ششم به مجلس بتوانیم در ابعاد نظری و عملی برنامه ای مدون و قابل دفاع و ارائه داشته باشیم سند راهبردی همه جانبه که بتواند به همه آراء و نظرات پاسخ دهد.

رحمانی فضلی گام دوم در اجرای توسعه پایدار و متوازن را ارائه سند عملیاتی برای تمام سطوح برشمرد و افزود: شرایط فعلی کشور در مسیر منطقی و عقلانی پیش می رود و ما بایستی با درک درست از شرایط کنونی کشور را برای هر دو حالت یعنی توافق جامع هسته ای و یا استقامت و مقاومت برای ادامه وضع موجود آماده کنیم.

وزیر کشور در پایان از دبیر خانه همایش خواست تا ادامه مطالعات و پ‍ژوهشها و همچنین ارائه الگو های عملی مورد توجه قرار گیرد.

همایش ملی اگوی توسعه پایدار و متوازن منطقه ای طی دو روز با مشارکت دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها،انجمن های علمی و صاحب نظران دانشگاه های برتر دوازدهم و سیزدهم اسفند ماه در مزارت کشور برگزار شد.

 

کد N755873

وبگردی