آفتاب

اجرای طرح تربیت حافظان قرآن‌کریم در قم

اجرای طرح تربیت حافظان قرآن‌کریم در قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در این استان، گفت: بیش از پنج هزار حافظ قرآن کریم در این طرح تحت پوشش اداره اوقاف و امور خیریه قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، سیداسماعیل حسینی مقدم در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: 5هزار نفر در بخش‏‌های حفظ قران کریم تحت پوشش برنامه‏‌های این سازمان قرار گرفتند، که بیش از هزار نفر در حفظ جزء سی‏‌ام، 500 نفر در حفظ یک جزء قرآن و ما بقی، حافظان موضوعی و حفظ کل قرآن بودند که تحت پوشش سازمان اوقاف بودند.

وی تصریح کرد: حافظان در بیش از 300 کلاس که 240 کلاس آنها به خواهران اختصاص داشت حضور داشتند که در اماکن متبرکه امام‏زاده ابراهیم، مساجد، پایگاه‏‌های بسیج و مدارس برگزار شد.

مدیر کل اوقاف قم اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور در 15 اسفندماه از ساعت 8 صبح آزمون کتبی پایان مرحله سوم طرح تربیت حافظان با حضور بیش از 3000 نفر برگزار می‏‌شود.

وی تأکید کرد: محل برگزاری این آزمون در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) سالن نجم خاتون، امام‏زاده ابراهیم و مجتمع امام خمینی(ره) پیش بینی شده است.

حسینی‌مقدم اظهار کرد: مراسم رسمی افتتاحیه آزمون، با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم قم در مجلس، نماینده ولی فقیه در استان قم، رئیس سازمان اوقاف کشور و جمعی از علما، مسئولان و مدیران برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح دست‏‌های مهربانی در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز اجرایی خواهد شد، که در این طرح از محل نیات منطبق موقوفات در سال جاری جمعا 1800 نفر از نیازمندان، دانش‏‌آموزان و بیماران مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان مساعدت به عمل آمده است.

انتهای پیام

کد N755776

وبگردی