آفتاب
زرگر عنوان کرد:

قوای ۳ گانه برای شرایط پس از تحریم برنامه ارائه دهند

قوای ۳ گانه برای شرایط پس از تحریم برنامه ارائه دهند

سخنگوی ائتلاف ایرانی آباد گفت: دولت، مجلس و سایر نهادهای نظارتی باید برنامه ای برای شرایط پس از تحریم اقتصاد ایران تدوین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم زرگر در نشست خبری ائتلاف ایرانی آباد برای حضور در انتخابات دوره هشتم اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن گفت: اتاق بازرگانی مسئولیت ارائه مشاوره به قوای سه گانه را به عهده دارد و این در شرایطی است که طیف های مختلف فهرست های چهل گانه ای را برای حضور در انتخابات اعلام کرده اند اما ائتلاف ایرانی آباد فهرستی با تعداد کمتر از فعالان اقتصادی ارائه خواهد کرد چراکه در انتخاب این افراد محورهایی در نظر گرفته شده و باید با معیارهای موجود تایید صلاحیت می شدند.

سخنگوی ائتلاف ایرانی آباد افزود: در فهرست این ائتلاف گرایش های مختلفی حضور دارند و امید می رود اتاق به این شکل از سیاسی شدن پرهیز شده و رسانه ها نیز اجازه ندهند اتاق سیاسی شود.

وی با اشاره به حضور برخی رنگ ها در تبلیغات انتخاباتی و اقدامات پرهزینه از سوی برخی گروه ها تصریح کرد: چنین اقداماتی تداعی کننده انتخابات سیاسی است در حالی که انتخاب اتاق یک کار صنفی است و افراد باید در حد و قواره خود و مخاطبان اقتصادی حرکت نماید.

زرگر ادامه داد: تلاش شده در برنامه های این ائتلاف واقع گرا باشیم چراکه نباید از اتاق بازرگانی انتظار داشت که حلال تمام مشکلات باشد چراکه اتاق ظرفیت و قانون مشخصی دارد و می تواند در بخشی از اقتصاد فعال شود.

زرگر ادامه داد: بخش خصوصی دارای کاربرد و کارایی بهتر است و به نظر می رسد که باید صرفا بخش خصوصی وارد حیطه انتخابات شوند. زرگر در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر سپردن کارها به بخش خصوصی خصوصی خاطرنشان کرد: باید با واقعیات پیش رفت چراکه اصل ۴۴ به این دلیل ابلاغ شده که ساختار اقتصاد ایران دولتی است و آرام آرام با حمایت مقام معظم رهبری بخش خصوصی، بخش غیردولتی باید جان بگیرد.

به اعتقاد زرگر امروز نمی توان روشی کاملا انتقادی برای فعالیت دولت و بخش خصوصی در نظر گرفت به این معنا که نمی توان کل فعالیت ها را از دولت به بخش غیردولتی منتقل کرد.

سخنگوی ائتلاف ایرانی آباد گفت: دیپلماسی اقتصادی می تواند تمام ظرفیت ها را به کار گرفته و اقتصاد ایران را شکوفا کند اما باید توجه داشت اگر برنامه درستی برای شرایط بعد از تحریم نداشته باشیم به طور قطع حجم زیادی از مشکلات روانه اقتصاد خواهد شد و لذا دولت، اتاق بازرگانی، مجلس و تمام نهادها باید برای شرایط پس از تحریم برنامه داشته باشند.

زرگر ادامه داد: البته ما به عنوان بخش خصوصی اطلاع نداریم که چنین برنامه ای وجود داشته باشد اما باید هرچه سریع تر دست به کار شد. زرگر پیشنهاد داد: اتاق بازرگانی باید ۲۰ نماینده دولتی خود را به اتاق ایران انتقال دهد تا آنها بتوانند کارآمدی تر باشند.

وی اظهار داشت: برخی هم اکنون با هزینه های کلان وارد انتخابات اتاق شده اند و بنابراین انتظار می رود که اتاق پارلمانی برای شنیده شدن صداهای مختلف باشد. سخنگوی ائتلاف ایرانی آباد در پاسخ به انتقادات مطرح شده مبنی بر حضور هلدینگ های دولتی در اتاق بازرگانی گفت: متاسفانه عملکرد هلدینگ های دولتی به شکلی است که بر روی بخش خصوصی سایه افکنده است و البته ما هلدینگ صددرصد خصوصی هم داریم که توانسته اند توسعه پیدا کنند.

زرگر گفت: معتقد به حرکت هلدینگی در اقتصاد هستیم اما نباید قدرت به گونه ای باشد که در هر حوزه ای از اقتصاد که هلدینگ ها وارد می شوند بقیه را عقب بزنند. وی درخصوص حضور نزدیکان برخی مقامات دولتی در انتخابات اتاق گفت: به نظر می رسد نباید وقت خود را بر روی حاشیه ها صرف کرد و این موضوع را به کوچه و بازار کشاند.

کد N755746

وبگردی