آفتاب

نشست خبری کمیته دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی

نشست خبری کمیته دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی

نشست خبری کمیته دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی با حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در نشست خبری کمیته دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی که صیح امروز (چهارشنبه)، در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، حمیدرضا شاداب، دبیر کمیته دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی با اشاره به تجمع دانشجویی در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت با موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: این کمیته متشکل از تمام جریانات دانشجویی است که اعتقاد دارند اقتصاد نفتی باعث واردات و واردات باعث بروز فساد در کشور شده است.

شاداب با بیان این‌که برخی از سازمان توسعه تجارت که رانت قانونی صادر می‌کند راضی نیستند، گفت: رانت قانونی شبیه دروازه شهری است که یک شخص کلید آن را بر روی کشورهای دیگر باز می‌کند.

دبیر کمیته دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: ما علاوه بر تجمعات در رابطه با اقتصاد مقاومتی کارگروه تشکیل خواهیم داد و این موضوع را به صورت مستمر پیگیری خواهیم کرد.

در این نشست، محمد حسین رحمانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی گفت: یکی از نقشه‌های دشمن تمرکز بر روی مباحث اقتصادی است تا با استفاده از این اهرم کشور ایران را تحت فشار قرار دهند.

وی ادامه داد: از ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری یک سال می‌گذرد و تاکنون هیچ اقدام قابل توجهی در رابطه با اجرا شدن این سیاست صورت نگرفته است و برای مقابله با دشمنان خارجی هیچ ارگان و دستگاهی نیروهای داخلی را صف‌آرایی نکرده است. اجرای سیاست های اقتصاد مقاوتی می‌توانست نقش بسزایی در کاهش اثر تحریم‌ها ایفا کند. از طرفی دیگر ما معتقدیم جنبش‌های دانشجویی نیز برای مطالبه این سیاست مهم نقش کمرنگی داشته‌اند و نیاز است نقش جریانات دانشجویی در این رابطه پررنگ‌تر باشد تا مسئولان امر به خود بیایند و صف‌آیی لازم را در رابطه با حربه‌های دشمن اجرا کنند.

همچنین مصطفی میرآخوری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران بیان کرد: آنچه اهمیت دارد این است که اتکای کشور به اقتصاد نفتی باعث می‌شود ما وارد چرخه‌ای شویم که غرب با هدف قرار گرفتن یک نقطه نظیر قیمت نفت کل اقتصاد ما را هدف بگیرد. در کنار دانشجویان مسئولین نیز وظیفه دارند با مدیریت جهادی نقش خود را در رابطه با اقتصاد مقاومتی ایفا کنند. توجه به فرهنگ باعث تسهیل در اجرای اقتصاد مقاومتی می‌شود. به طور مثال فرهنگ‌سازی باعث استفاده بهینه از محصولات داخلی و اصلاح الگوی مصرف می‌شود تا ما به این وسیله بتوانیم بخشی از اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: آنچه باعث زنده بودن جنبش دانشجویی می‌شود تجمعات مختلف است چرا که همواره تاریخ جنبش دانشجویی با تجمع پیوند خورده است. البته مطالبات ما با بیانیه دادن خلاصه نمی‌شود ما باید به فکر یک خروجی از این داده‌ها برای بهبود اجرای اقتصاد مقاومتی باشیم و تنها به برگزاری تجمعات اکتفا نکنیم.

در ادامه این نشست حسین زینلیان، دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان گفت: 11 ماه و نیم است که مقام معظم رهبری شعار امسال را بر پایه اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کرده‌اند و مسئولان نیز 11 ماه و نیم فرصت داشتند در این زمینه فعالیتی در خور شان انجام دهند اما ما دانشجویان به عنوان موذنان جامعه احساس می‌کنیم عملکردها با شعار امسال مغایر بود. شاید به همین دلیل است که مردم عناوین سال را تنها به عنوان شعار تلقی می‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد: مطمئنا با توجه به منابع غنی کشاورزی مشکل اصلی ما در بازار خارجی نیست. مشکل اصلی در بحث عدم مدیریت منابع انسانی است که اگر حل نشود با توجه به هجوم فارغ‌التحصیلان ما هیچ گاه موفق به دستیابی به قله‌های اقتصاد مقاومتی نمی‌شویم.

همچنین حسین شهبازی، دبیر جنبش عدالت‌خواه در این نشست اظهار کرد: از مسئولان می خواهیم به جای برگزاری همایش‌ها و تکرار دوباره مطالبات دانشجویی در سخنان خود در رابطه با بحث قاچاق و خام‌فروشی گزارش عملکرد بدهند.

در پایان این نشست علیرضا صفرپور، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه ما دانشجویان پای اجرای اقتصاد مقاومتی ایستاده‌ایم تاکید کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی حرکت قابل توجهی را در دولت نمی‌بینیم به طور مثال در زمینه واردات گندم ما خود قادر به تامین نیاز گندم داخل هستیم اما در این زمینه با رشد واردات مواجه شدیم که نشان می‌دهد دولت نمی‌خواهد در این زمینه فعالیت کند. از دیگر مواردی که نشان دهنده عدم اعتقاد راسخ دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی است مصرف محصولات لوکس توسط مسئولان است که در این دولت این موضوع افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

کد N755515

وبگردی