آفتاب

تاکید ابوترابی‌فرد بر ضرورت اصلاح نظام بودجه‌نویسی

تاکید ابوترابی‌فرد بر ضرورت اصلاح نظام بودجه‌نویسی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط امروز جهانی و منطقه‌ای نشان دهنده انزوای تدریجی رژیم صهیونیستی در جامعه جهانی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسن ابوترابی‌فرد در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جمع خبرنگاران گفت: اینکه رسما سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سوی بسیاری از رجال سیاسی و دولتمردان آمریکا مورد نقد و محکوم می‌شود خود یک فصل جدیدی از ضعف رژیم صهیونیستی در میان متحدان سابق خود است.

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر نتانیاهو در کنگره و نحوه برخورد مسئولین آمریکایی با او، گفت: اینکه تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا جلسه سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را ترک می‌کنند یک علامت مثبت بر این است که شاهد آگاهی تدریجی ملت آمریکا و نمایندگان‌شان از هزینه سنگینی که رژیم صهیونیستی بر مردم آمریکا تحمیل کرده شده‌اند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: زیاده‌گویی و گستاخی نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی در مورد جمهوری اسلامی به گمان من نتیجه عملیاتی است که مقاومت اسلامی و حزب‌الله لبنان در سرزمین‌های اشغالی اجرا نمودند و بدون هزینه خسارات سنگینی را بر نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی وارد آوردند و از سوی دیگر نیز رژیم صهیونیستی نشان داد از کمترین ظرفیت برای پاسخگویی به این عملیات برخوردار نبود و این دلیل روشنی است بر اینکه موازنه قوا در منطقه کاملا به نفع مقاومت اسلامی تغییر کرد و رژیم صهیونیستی نه تنها دیگر آن جایگاه نظامی خود را ندارد بلکه مورد تهدید جدی قرار دارد و قدرت دفاع از منافع خود را ندارد لذا جامعه جهانی کاملا با ظرفیت‌های رو به کاهش صهیونیست‌ها آشنا هستند و این زیاده‌گویی‌ها هیچ ارزش و اهمیتی ندارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم اصلاح نظام بودجه‌نویسی در کشور، گفت: آنچه که من از بودجه 94 برداشت کردم این است که خیلی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت نشده و لازم است در این حوزه تجدیدنظر شود چرا که نظام بودجه‌نویسی ما همچنان در راستای شرایط حاکم در اقتصاد کشور پیش می‌رود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مورد هزینه اداره کشور و هدایت منابع به سمت تولید و ارتقای جایگاه اقتصادی باید دولت و مجلس با یک عزم جدی حرکت کنند و سیاست‌های ابلاغی رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی را مورد مطالعه قرار دهند و رفتارهای خود را بر اساس آن اصلاح کنند و در جهت کوچک نمودن حجم دولت به معنای واقعی و واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی و کاهش هزینه‌ها گام بردارند.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: نگاه به تولید و توانمندی داخلی و بازنگری در نحوه صرف و هزینه‌کرد سرمایه ملی یعنی نفت و پرهیز از خام‌فروشی مساله دیگری است که باید در آن دقت شود.

انتهای پیام

کد N755397

وبگردی