آفتاب

آمریکا با اوکراین رزمایش برگزار می‌کند

آمریکا با اوکراین رزمایش برگزار می‌کند

ارتش آمریکا در اواسط 2015 مانور مشترکی را با نظامیان ارتش اوکراین در مرکز امنیتی و نیروهای حافظ صلح در غرب منطقه لویو برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری مذکور، طبق اعلام دولت آمریکا، مانور مذکور زمانی بین پنجم مارس تا 31 اکتبر در یاورو واقع در غرب منطقه لویو اوکراین در مرکز امنیت و نیروهای حافظ صلح بین‌المللی برگزار می‌شود.

یکی از مقاطعه‌کاران ارتش آمریکا اعلام کرد که تمام تجهیزات، خودروهای زرهی و پرسنل لازم را برای حمل و نقل زمینی فراهم می‌کند و در این میان همچنین هفت اتوبوس 50 نفره برای انتقال پرسنل ارتش آمریکا از فرودگاه بین‌المللی لویو (Lviv) به مرکز مذکور به کار گرفته می‌شود.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در اوت 2014 گفت که آمریکا قصد دارد 19 میلیون دلار برای آموزش و تامین تجهیزات برای نیروهای گارد ملی اوکراین فراهم کند که از جمله شامل حال گروه افراط‌گرایی "رایت سکتور" هم می‌شود.

کنگره آمریکا سال گذشته «قانون حمایت از آزادی اوکراین» را با هدف تحریم روسیه و فراهم کردن سلاح برای دولت کی‌یف آماده کرد.

در اواسط دسامبر 2014 این قانون به امضای باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا رسید اما وی گفت که دولت آمریکا به زودی آن را به اجرا نمی‌گذارد.

انتهای پیام

کد N755154

وبگردی