آفتاب
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران خبر داد:

آمار 52 درصدی حوادث ساختمانی در استان تهران

آمار 52 درصدی حوادث ساختمانی در استان تهران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران میانگین حوادث ساختمانی در استان تهران را 52 درصد ذکر کرد و گفت: پیشگیری از بیماری‌ها و حوادث ناشی از کار هزینه‌های تمام شده را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، احمد لطفی‌نژاد در همایش 2525 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار استان تهران گفت: کشوری که منابع انسانی آن اثر‌بخش و در فعالیت‌های اقتصادی سالم و توانمند ظاهر شود، نیازی به نفت و گاز ندارد.

وی گفت: بسیاری از کشور‌ها دو منبع خدادادی نفت و گاز را دارند، ولی به منابع انسانی مجهز هستند. از این‌رو باید به سمت و سوی صیانت و حفاظت از نیروی انسانی خود برویم.

لطفی‌نژاد میزان حوادث ساختمانی در کشور را 48 درصد ذکر کرد و گفت: در استان تهران به دلیل وجود پروژه‌های عظیم ساخت‌وساز، میانگین حوادث ساختمانی 52 درصد و چهار درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به لزوم توجه به مسائل ایمنی در کار گفت: کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار باید صیانت و حفاظت از منابع انسانی و نیروی کار را جزو وظایف و مسوولیت‌های خود به‌شمار آورد.

وی با تاکید بر توسعه شبکه‌های کارگری و کارفرمایی در بحث ایمنی کار اظهار کرد: نباید ایده‌آل فکر کنیم که می‌توانیم حوادث را به صفر برسانیم هرچند می‌توان اقداماتی صورت داد که حوادث کار کاهش یابد و در این جریان پیوند میان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی موثر است.

لطفی‌نژاد پیشگیری از بیماری‌ها و حوادث ناشی از کار از سوی مسوولان ایمنی و بهداشت کار را مورد تایید قرار داد و گفت:‌این امر به کاهش هزینه‌های تمام شده منجر می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در پایان تصریح کرد: در صورتی که کارفرمایان و کارگران نکات ایمنی و حفاظت فنی را مدنظر قرار بدهند میزان حوادث ناشی از کار به صفر می‌رسد.

انتهای پیام

کد N755120

وبگردی