آفتاب

خیز دحلان برای ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین

خیز دحلان برای ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین

عضو برکنار شده کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد که از هیچ تلاشی برای بازگشت به اراضی فلسطینی و نامزدی برای انتخابات آتی ریاست تشکیلات خودگردان دریغ نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمد دحلان که به خاطر اتهامات فساد و دست داشتن در ترور برخی شخصیت‌های برجسته فلسطینی و در راس آنها یاسر عرفات، رئیس سابق تشکیلات خودگردان، از جنبش فتح اخراج شد، در گفتگو با پایگاه اینترنتی مجله "نیوزویک" تصریح کرد که سعی در تحکیم روابط شخصی و منطقه‌ای خود به منظور کسب مقبولیت و محبوبیت مردمی دارد.

در حالی که محمود عباس رئیس 79 ساله تشکیلات خودگردان از بیماری‌های مختلفی رنج می برد و طی سال‌های گذشته بارها تهدید کرده است که از سمت خود کناره گیری می‌کند، دحلان به صراحت از رقابت خود با عباس برای تصاحب کرسی وی خبر داده است و در همین راستا، نه تنها پس از اخراج از جنبش فتح و خروج از فلسطین سعی در تضعیف عباس دارد، بلکه در عین حال زمینه را برای بازگشت خود به فلسطین نیز فراهم می‌کند.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، دحلان 53 ساله متولد اردوگاه آوارگان خان یونس در نوار غزه است و با روابط گسترده‌ای که با کشورهای مختلف دارد توانسته است ثروت زیادی به جیب بزند و یکی از میلیاردرهای فلسطینی به شمار می‌رود.

گفتنی است که دحلان مدتی قبل به قاهره سفر کرد و با عبد الفتاح سیسی رئیس جمهور و نیز ژنرال احمد فرید تهامی، رئیس سازمان اطلاعات این کشور دیدار و گفتگو کرد. به نظر می رسد نظام سیسی بی‌تمایل به بازگشت دحلان به فلسطین و به ویژه نوار غزه نیست و از این راه سعی در ضربه زدن به جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در غزه دارد.

انتهای پیام

کد N755020

وبگردی