آفتاب

کلیات طرح حمایت از نوسازی و مدیریت مساجد کشور تصویب شد

کلیات طرح حمایت از نوسازی و مدیریت مساجد کشور تصویب شد

مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح یک فوریتی حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جریان رسیدگی به کلیات طرح مذکور محمدرضا خباز، معاون تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور طی سخنانی با بیان این‌که دولت موافق رونق مساجد است، تأکید کرد: اما در این طرح منابع مالی پیش‌بینی نشده و در صورتی که به شورای نگهبان ارجاع شود عودت داده خواهد شد.

وی با بیان این‌که این طرح با بحث چابک‌سازی دستگاه‌ها که در سیاست‌های رهبری تبیین شده مغایرت دارد،‌ گفت: این طرح مغایر اصل 75 قانون اساسی بوده و از این نظر دولت با آن مخالف است.

سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در سخنانی، اظهار کرد: طی این سال‌ها وظیفه حمایتی از مساجد انجام نشده و در واقع متولی خاصی نداشته و ما می‌خواهیم که متولی داشته باشد؛ زیرا یکی از وظایف نظام اسلامی اقامه نماز است.

کلیات طرح یک فوریتی حمایت از احداث، تجهیز،‌ نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها به رأی گذاشته شد که از مجموع 211 نماینده حاضر با 140 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع به تصویب رسید.

انتهای پیام

کد N754817

وبگردی