آفتاب

وزیر دفاع ترکیه به عراق می رود

وزیر دفاع ترکیه به عراق می رود

«عصمت ایلماز» ویز دفاع ترکیه برای دیدار با مقامات عراق فردا عازم بغداد می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر دفاع ترکیه به منظور گسترش همکاری های نظامی دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم به عراق می رود. بر این اساس «عصمت ایلماز» وزیر دفاع ترکیه به منظور بررسی راه های عملی این همکاری فردا وارد بغداد می شود. 

این در حالی است که امروز هواپیماهای ترابری C-130 ارتش ترکیه با کمک های نظامی خود وارد فرودگاه نظامی المثنی در شمال عراق شدند. به گفته «فاروق کایماکجی» سفیر ترکیه در بغداد این کمک ها تحویل وزارت دفاع عراق شده است.

طبق بیانیه ای که از سوی سفارت ترکیه منتشر شده این کمک ها در راستای همکاری نظامی دو کشور برای مقابله با تروریست های داعش انجام شده است. بر این اساس ترکیه تمام تلاش خود را برای نبرد با تروریسم و حفظ تمامیت ارضی عراق به کار می گیرد.

این کمک نظامی یک روز پیش از سفر «عصمت ایلماز» وزیر دفاع ترکیه به عراق، به این کشور ارسال شده است. گزارش ها از آمادگی ارتش عراق برای انجام عملیات نظامی به منظور بازپس گیری موصل از دست تروریست های داعش حکایت دارد.

وزیر دفاع ترکیه امروز اعلام کرد کشورش پیوستن به عملیات نظامی بین المللی برای آزادی موصل را بررسی می کند. وی گفت بر خلاف شایعات منتشره در حال حاضر، ترکیه جزئی از این عملیات نیست ولی در حال بررسی پیوستن به این عملیات است.

کد N754433

وبگردی