آفتاب

اعتراض نماینده زنجان به حق وتو لاریجانی

اعتراض نماینده زنجان به حق وتو لاریجانی

نماینده مردم زنجان به ارجاع مصوبه صحن علنی به کمیسیون تلفیق به پیشنهاد علی لاریجانی اعتراض کرد و این اقدام را ناشی از استبداد و حق وتو لاریجانی در مجلس خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی محسن علیمردانی نماینده مردم زنجان با اعلام تذکر آئین نامه ای نسبت به نحوه اداره جلسه توسط هیئت رئیسه اعتراض کرد.

در جلسه نوبت صبح پیشنهاد علیمردانی مبنی بر کاهش ۱۲ هزار میلیاردی منابع یارانه های به تصویب رسیده بود که این امر مورد اعتراض نوبخت قرار گرفته بود و موجب شد با پیشنهاد لاریجانی و تصویب نمایندگان مجلس، این بند جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شود.

علیمردانی نسبت به این موضوع اعتراض داشت و معتقد بود پس از رای گیری درباره یک موضوع نباید اخطار یا تذکر درباره آن پذیرفته شود و مصوبات مجلس قابل اصلاح یا ارجاع به کمیسیون نیست.

نماینده زنجان خطاب به لاریجانی تصریح کرد: آئین نامه به هیچ احدی اجازه نمی دهد خلاف قانون عمل کرده و مصوبات نمایندگان را وتو کند.

وی خطاب به لاریجانی گفت: نمی دانم شما چرا تشخیص مصلحت شده اید اگر مجلس بی قانونی کند آیا دولت به مصوبات مجلس اهمیت خواهد داد؟

علیمردانی اظهار داشت: من تعجب می کنم چرا فراقانونی عمل می کنید طبق آئین نامه شما اجازه چنین کاری را ندارید اما امروز عملا مصوبه مجلس را وتو کردید. چرا استبداد در مجلس حاکم است؟

در ادامه علی لاریجانی در پاسخ به تذکر علیمردانی گفت: به خاطر دارید که عرض کردم به این وضع نمی توان قانون هدفمندی را با توجه به منابع و مصارف تصویب کرد. آیا می خواهید همان وضع به هم ریخته قبلی باقی بماند.

وی با بیان اینکه باید توازنی میان درآمدها و هزینه های قانون هدفمندی وجود داشته باشد گفت: برای ارجاع این مصوبه به کمیسیون رای مجلس را گرفتم آیا این دیکتاتوری است؟

 

کد N754409

وبگردی