آفتاب

استاندار خوزستان: عشایر بخشی از تاریخ ما هستند

استاندار خوزستان: عشایر بخشی از تاریخ ما هستند

استاندار خوزستان گفت: زیبایی برگزاری کنگره جهاد عشایر خوزستان، به آن است که امروز همه از فارس، عرب، بختیاری، بهمئی، دزفولی، شوشتری و ... در کنار هم هستیم و به‌عنوان نماد وحدت در این کنگره حضور پیدا کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خوزستان، عبدالحسن مقتدایی در دومین روز کنگره بین‌المللی گرامیداشت یکصدمین سالگرد جهاد عشایر خوزستان که امروز (12 اسفند ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که نتیجه زحمات شبانه‌روزی دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره این امکان را فراهم آورد تا از مردمی که بخشی از تاریخ ما هستند، تقدیر شود.

وی با اشاره به حضور عشایر مختلف خوزستان در این کنگره افزود: تجمع امروز بیانگر عظمت، گستردگی و عمق کاری است که مورد توجه همه بزرگان و در راس آن‌ها مقام معظم رهبری قرار دارد، این بزرگان نسبت به احترام به همه عشایر بزرگوار در سراسر کشور و احترام به حقوق همه شهروندان در قالب تمام آداب و رسوم پسندیده‌ای که وجود دارد، تاکید دارند.

مقتدایی ادامه داد: بدون شک همه ما زیر یک پرچم و بیرق هستیم؛ زیباترین بیرقی که به روحیات و سلحشوری‌های همه مردم ما از عشایر مختلف در سطح کشور اشاره دارد.

استاندار خوزستان گفت: همه عشایر خوزستان از عرب، لر و بختیاری و همه افرادی که در این سرزمین در کنار هم در سختی‌ها یار و مددکار هم هستند، تحت بیرقی به نام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند. همه عشایر خوزستان از افتخارات استان هستند.

وی اظهار کرد: سه رنگ پرچم ما بیانگر وحدت ملی و نشان پرچم ما، نشان دیانت ما و عامل وحدت همه ملت ایران از هر قبیله‌ و طایفه‌ای است. ما به‌ دنبال احیاء افتخارات زیبا و زیبنده همه عشایر در کل کشور هستیم، زیرا همه از حقوقی بهره‌مند هستند.

مقتدایی زیبایی این کنگره بین‌المللی را نمادی از وحدت و انسجام عشایر استان دانست و گفت: همه مردم ایران و عشایری که در استان حضور دارند در این کنگره بین‌المللی حضور پیدا کرده‌اند تا به عشایر غیرتمند عرب ما بابت آن سلحشوری‌ها و افتخاری که آفریدند، تبریک بگویند.

استاندار خوزستان ادامه داد: این نشست به یاد عزیزانی که صد سال پیش افتخارآفرینی کردند، تشکیل شده است و زیبایی آن در این است که امروز همه از فارس، عرب، بختیاری، بهمئی، دزفولی، شوشتری و ... در کنار هم هستیم و به‌ عنوان نماد وحدت در این کنگره حضور پیدا کرده‌ایم.

وی با اشاره به تدوام روحیه مقابله با استکبار میان ملت اسلامی اظهار کرد: همان سلحشوری‌ها و شهادت‌طلبی‌های صد سال پیش همچنان ادامه دارد و شهدایی که در ماه‌های اخیر در دفاع از حرم شریف ائمه(ع) تقدیم شدند، چیزی غیر از این نبود. شهید حزباوی و شهید دریساوی از فرزندان همین عشایر غیور هستند و همچنین عزیزانی مثل شهید تقوی‌فر. خون همه عشایر در دفاع از مرز و بوم و انقلاب و دین ما با هم آمیخته شد و زیباترین صحنه این پیوند در دوران دفاع مقدس بود که چیزی جز دفاع از میهن و کشور نبود.

مقتدایی در پایان با تاکید بر استمرار برگزاری چنین برنامه‌هایی در معرفی بزرگان عشایر اظهار کرد: این وحدت و انسجام می‌تواند مایه عبرت و الگویی برای استان‌های دیگر نیز باشد.

انتهای پیام

کد N754106

وبگردی