آفتاب

سازمان ملل تعداد کشته شدگان شرق اوکراین را 6000 تن اعلام کرد

سازمان ملل تعداد کشته شدگان شرق اوکراین را 6000 تن اعلام کرد

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با اشاره به گزارش اخیر دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر این سازمان گفت، با وجود آتش بس موفقیت آمیز، تعداد کشته شدگان در شرق اوکراین از آوریل سال گذشته میلادی تاکنون به 6000 تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، دفتر کمسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش هیات ناظر حقوق بشر گفت، این تعداد در پی درگیری‌های کنونی در شرق اوکراین کشته شدند که کشور را در آستانه فصل جدید و مرگباری در درگیری‌های مداوم قرار داده است.

استفان دوجاریک، سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل گفت: کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد، کاملا ضروری است تمامی طرفین درگیر در اوکراین از شروط توافقنامه‌های مینسک تبعیت کرده و شلیک بی هدف و کورکورانه خمپاره و دیگر اقدامات خصمانه را که باعث ایجاد وضعیتی وحشتناک برای غیرنظامیان شده با توجه به قوانین بین‌المللی حقوق بشر و بشردوستانه متوقف کنند.

وی افزود: کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرده این گزارش تصویر از بین رفتن بی‌رحمانه جان غیرنظامیان و تاسیسات زیربنایی را نشان می‌دهد که بیشترین تاثیر آن بر زنان، کودکان و افراد مسن بوده است.

این سخنگو ادامه داد: این گزارش جدید تحولات مثبتی را نیز ذکر کرده که شامل مذاکرات توافق آتش بس جدید نیز می‌شود.

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین از اقدامات مربوط به آزادی تمامی گروگان‌ها و افرادی که به صورت غیرقانونی بازداشت شده‌اند خروج تسلیحات سنگین از خط تماس، خروج تشکیلات مسلح خارجی، مزدورها و تسلیحات از خاک اوکراین و بازگشت کنترل کامل مرز این کشور به دست دولت اوکراین استقبال کرد.

بیش از 600 هزار اوکراینی از فوریه سال 2014 میلادی از کشور فرار کرده و به دنبال پناهندگی در کشورهای همسایه به ویژه روسیه، بلاروس، مولداوی، لهستان، مجارستان و رومانی هستند.

انتهای پیام

کد N754100

وبگردی