آفتاب
فرجی:

اصلاح الگوی مصرف از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است

اصلاح الگوی مصرف از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است

قم - مدیر عامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه وضعیت ایران در الگوی مصرف جهانی مطلوب نیست، گفت: یکی از موارد مهم در دست‌یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف و استفاده صحیح از منابع است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا فرجی قبل از ظهرسه شنبه در نخستین کنفرانس و کارگاه آموزشی مدیریت بهره‌وری انرژی در صنعت طیور و بهینه سازی سوخت، با اشاره به اینکه شرایط امروز ایران را با شرایط قبل انقلاب مقایسه کنید، اظهار کرد: ایران رتبه اول گاز دنیا دارد و در ذخایر نفت مقام سوم را داریم.

وی با اشاره به اینکه منابع انرژی مختلف ثروت عظیم و بزرگی است که خداوند به ملت ایران داده است، ادامه داد: باید با حداکثر صرفه جویی و بهره وری از انرژی‌های موجود استفاده کنیم؛ زیرا آینده کشورها به انرژی مربوط است و جنگ و صلح در دنیا بر محور انرژی است.

مدیر عامل شرکت گاز استان قم با اشاره به ایجاد طرح جامعه انرژی، افزود: یکی از سیاست‌گذاری‌های دقیق در مورد انرژی کشور، تشکیل منظم و فعال عالی شورای انرژی است.

فرجی با بیان اینکه امروزه شورایی در زمینه انرژی وجود ندارد و این یکی از نقاط ضعف ماست، گفت: باید در زمینه کلان انرژی نیز برنامه‌هایی را ایجاد کنیم.

باید از انرژی هوشمندانه استفاده کنیم

وی با اشاره به اینکه استفاده هوشمندانه انرژی باعث می‌شود تا از اتلاف انرژی جلوگیری کنیم، تصریح کرد: باید از انرژی‌های موجود به طور مساوی استفاده کرد و ببینیم ارزش افزوده هر انرژی چگونه است.

مدیر عامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی تأکید دارد که باید سرمایه‌های ملی حفظ شود، اضافه کرد: یکی از موارد دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف و استفاده صحیح از منابع است.

فرجی گفت: وضعیت ایران در الگوی مصرف جهانی مطلوب نیست، متوسط مصرف سوخت خودروهای بنزینی در ایران ۱۱ لیتر است در حالی که در کشورهای دیگر خیلی کمتر است.

وی با تأکید بر اینکه باید کمتر مصرف کرد و بازدهی بیشتری داشت، افزود: باید منابع غنی را با حداکثر صرفه جویی و مصرف بهینه استفاده کرد که برای نسل‌های بعد بماند، و همه ما در برابر حفظ ذخایر انرژی برای نسل‌های بعدی مسئول هستیم.

کد N754080

وبگردی