آفتاب

موافقت رژیم صهیونیستی با احداث 60 هزار واحد مسکونی جدید

موافقت رژیم صهیونیستی با احداث 60 هزار واحد مسکونی جدید

شورای املاک و زمین‌های رژیم صهیونیستی طرح انتقال پایگاه‌های نظامی وابسته به ارتش این رژیم را از اراضی که ساکنین زیادی را در خود جای داده به منطقه نقب تصویب کرد، تا طبق این توافق طرف‌های ذی‌ربط اسرائیلی بتوانند 60 هزار واحد مسکونی را در این اراضی احداث کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از فلسطین الیوم، تصویب طرح احداث 60 هزار واحد مسکونی یک ماه پس از برگزاری مذاکرات و نشست‌های مداوم میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مدیرکل دفتر وی و نمایندگان سازمان اراضی اسرائیل و وزارت دارایی و ارتش این رژیم صورت گرفت.

طبق این طرح، قرار است که پادگان "فرودگاه دوف" از این اراضی منتقل شود و به جای آن 500 / 16 واحد مسکونی احداث شود و علاوه بر آن پادگان "سیرکین" نیز از این منطقه منتقل شده و به جای آن 12 هزار واحد مسکونی ساخته شود.

علاوه بر این پادگان‌های دیگر نیز برای ساخت واحدهای مسکونی از این منطقه به نقب منتقل می‌شوند.

قرار است که عملیات تخلیه و انتقال تدریجی این پادگان‌ها از سال 2016 میلادی آغاز شود و رژیم صهیونیستی نیز از طریق فروش اراضی که پایگاه‌های نظامی در آن قرار دارد هزینه این نقل و انتقال را بپردازد که به نظر می‌رسد این عملیات 40 میلیارد شِکِل برای اسرائیل هزینه داشته باشد.

انتهای پیام

کد N754026

وبگردی