آفتاب
عضو کمیسیون امنیت‌ملی:

کشیدن دیوار امنیتی راه حل مقابله با داعش نیست

کشیدن دیوار امنیتی راه حل مقابله با داعش نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه کشیدن دیوار امنیتی به دور کشورها راهکار مقابله با داعش نیست گفت که این اقدام عربستان نشان دهنده درماندگی این کشور در مقابل تروریست است.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا،‌ با اشاره به اقدام عربستان در کشیدن دیوار امنیتی در مرز عراق گفت: این اقدام عربستان برای مقابله با داعش نیست چون عربستان از داعش حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند.

وی ادامه داد: اگر حمایت از گروه‌های تروریستی و حرکت‌های افراطی به همین روند ادامه یابد روزی خواهد رسید که تروریست و افراطیون به کشورهای حامیشان برمی‌گردند، در همین فضا عربستان نگران است که این گروه های افراطی به کشورش نفوذ پیدا کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عربستان نگران عکس العمل گروه‌های تروریستی مورد حمایتش است گفت: قطعا در آینده نزدیک این نگرانی متوجه آمریکا و اروپا نیز خواهد شد.

نقوی حسینی توضیح داد: عربستان با تقویت داعش میدان را برای گروه های افراطی دیگر ایجاد کرده است که آن‌ها بسیار خطرناک‌تر از داعش هستند. از این لحاظ است که می توان گفت دیوار امنیتی به معنای مقابله و ترس از داعش نیست و در واقع این دیوار برای مقابله با گروه‌های تروریستی افراطی‌تر از داعش است.

وی با تاکید بر اینکه کشیدن دیوار امنیتی راه مبارزه با تروریسم نیست گفت: قطعا این مبارزه باید با آهنگ اتحاد همه کشورها انجام شود چون کشورها نمی توانند دور خود دیوار امنیتی بکشند به این دلیل که بالاخره تروریست‌ها و گروه های تروریستی میدان و زمینه ورود را پیدا می کنند.

نقوی حسینی با اشاره به طرح ائتلاف جدید برای مقابله با داعش از سوی آمریکایی ها گفت: ائتلاف باید واقعی باشد و قطعا با سیاست دوگانه معنا پیدا نمی کند. زمانی که عربستان داعش را حمایت می کند و از طرف دیگر برای مقابله با تروریست دیوار امنیتی میکشد نشان می‌دهد که این کشور درمانده شده و نمی‌داند چطور کشورش را در مقابله با خطرات تروریست مصون نگه دارد.

انتهای پیام

کد N753722

وبگردی