آفتاب

سینمایی که سد هالیوود را شکست

سینمایی که سد هالیوود را شکست

میزان فروش ماهانه سینماهای چین برای اولین بار در ماه فوریه از فروش سینماهای آمریکا در مدت مشابه پیشی گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آغاز سال نوی میلادی چینی فروش 650 میلیون دلاری را برای سینماهای این کشور به همراه آورد تا این کشور آسیایی به عنوان دومین بازار بزرگ سینمای جهان، برای اولین‌بار از حیث فروش ماهیانه از هالیوود پیشی بگیرد.


فروش سینماهای آمریکای شمالی در ماه فوریه به 710 میلیون رسید که البته بدون احتساب گیشه کانادا که برابر با 640 میلیون است و بنابراین سینمای چین با فروش 650 میلیون دلار در فوریه برای اولین بار نام خود را به عنوان بزرگترین بازار سینمای جهان در ماه ثبت کرد.


پرفروش‌ترین فیلم‌های ماه فوریه سینمای چین شامل «مردی از ماکائو 2» با فروش 104 میلیون دلار و درام تاریخی «تیغ اژدها» با بازی «جکی چان»، «جان کیوساک» و «آوریان برادی» با فروش 95 میلیون دلار بودند.


در مکان سوم پرفروش‌ترین سینمای چین در ماه فوریه فیلم‌ حماسی «روح گرگ» به کارگردانی «ژان ژاک آنود» با فروش 72 میلیون دلار و پس از آن «دختر برفی و کریستال سیاه» با 30 میلیون دلار قرار دارند.


سومین و آخرین قسمت از سری فیلم‌های «هابیت» با عنوان کامل «هابیت: نبرد پنج سپاه» با فروش 36 میلیون دلاری پرفروش‌ترین محصول هالیوود در ماه فوریه سینمای چین بود و پس از آن قسمت جدید فیلم‌های علمی تخیلی «بازی‌های بقاء» با اختلاف بسیار کم و فروش 35/5 میلیون دلاری قرار دارد.


پیش از فوریه امسال، بیشترین فروش ماهانه سینمای چین مربوط به جولای سال گذشته و فروش 580 میلیون دلاری باز می‌گردد که همزمان با اکران فیلم «ترانسفورمرها: عصر انقراض» بود.


درآمد گیشه سینماهای کشور چین در سال 2014 میلادی، معادل 29 میلیارد و 900 میلیون یوان (سه میلیارد و 140 هزار دلار) بوده که این به معنای افزایش 36 درصدی این رقم است و برای دومین سال متوالی محصولات داخلی این کشور، فیلم‌های هالیوودی را پشت سر گذاشتند و سهمی 55 درصدی از گیشه را به خود اختصاص دادند.


تنها در سال گذشته میلادی یک هزار و 15 مجتمع سینمایی در چین گشایش یافت که این به معنای افزایش 5397 عددی تعداد پرده‌های سینمای این کشور است، اکنون تعداد سالن‌های سینمای چین 23 هزار و 600 سینما است.


انتهای پیام
کد N753675

وبگردی