آفتاب

نتانیاهو و سخنرانی که ارزشی برای اوباما نداشت

نتانیاهو و سخنرانی که ارزشی برای اوباما نداشت

سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی با اشاره به سخنرانی روز گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آیپک، اعلام کرد که «باراک اوباما» این سخنرانی را ندیده است.

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: روز گذشته را شاید بتوان یکی از تلخ ترین روزهای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دانست زیرا از یک سو قبل از سخنرانی وی در لابی قدرتمند صهیونیست ها در آمریکا (آیپک) تظاهراتی علیه جنایات نتانیاهو، در واشنگتن و در مقابل محل برگزاری نشست آیپک انجام شد و مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در سخنرانی خود در این نشست اعلام کرد که در خواست اسرائیل برای برهم زدن توافق هسته ای با ایران فاقد اعتبار بوده و اینکه بگوئیم ایران باید از توانائی های هسته ای که در سال های اخیر بدست آورده دست بکشد بی معنی است. 

اما شاید تیر خلاص را روز گذشته «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید، به سمت نتانیاهو شلیک کرده باشد. ارنست روز گذشته اعلام کرد که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، سخنرانی نتانیاهو را در آیپک مشاهده نکرده است. 

این بدان معنی است که جنجال چندماه صهیونیست ها در خصوص سخنرانی نتانیاهو در آیپک به هیچ وجه برای اوباما مهم نبوده و رئیس جمهور آمریکا با علم بر اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این اظهارات نیز همان سخنان قدیمی را مطرح خواهد کرد ترجیح داده که سخنرانی نتانیاهو را تماشا نکند.  

جاش ارنست تاکید کرد اگر بنیامین نتانیاهو جزئیات محرمانه مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ را فاش کند به متحد خود یعنی آمریکا خیانت کرده است. ارنست گفت نخست وزیر اسرائیل راهبردی برای جلوگیری ایران با قابلیت هسته ای و یا جایگزینی برای طرح کنونی ندارد.

سخنگوی کاخ سفید در مورد تحریم های ایران نیز گفت: سناریویی که تحریم های ضد ایرانی فوراً برداشته شوند در چشم انداز آینده کاخ سفید قرار ندارند.

کد N753392

وبگردی