آفتاب

دیپلمات روسیه: ناتو تصمیمی برای اعزام مربی به اوکراین ندارد

دیپلمات روسیه: ناتو تصمیمی برای اعزام مربی به اوکراین ندارد

سفیر روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: این ائتلاف هیچ تصمیمی درباره اعزام مربیان انگلیسی یا هر مربی دیگری به اوکراین اتخاذ نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "الکساندر گروشکو"، سفیر روسیه در ناتو گفت: ناتو هیچ تصمیمی درباره اعزام مربی به اوکراین اتخاذ نکرده و تنها تصمیماتی را اجرا می‌کند که سپتامبر سال 2014 میلادی در نشست ولز در سطح سیاسی اتخاذ شد.

وی افزود، مسکو تمامی اقدامات لازم از جمله اقدامات فنی- نظامی را برای خنثی کردن تهدید احتمالی از حضور ناتو در اوکراین اتخاذ خواهد کرد.گروشکو ادامه داد: فکر نمی‌کنم مشارکت ناتو در درگیری‌های شرق اوکراین ممکن باشد. این مساله کاملا رد شده است.

بسیاری از سیاستمداران بیانیه‌هایی را از سوی کشورهایشان و رهبری ناتو منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه ناتو هیچ نقشی در درگیری‌های شرق اوکراین ندارد. ناتو خودش را به عنوان سازمانی که باید با تهدیدهای مرتبط با درگیری‌های اوکراین مقابله کند، نمی‌داند و معتقد است این اقدام وظیفه روسیه و سازمان ملل است.

وی گفت: از اینکه برخی کشورهای عضو ناتو با اقداماتشان باعث تشدید درگیری‌های شرق اوکراین شده‌اند، واقعا متاسفم. اعزام مربی و پیشنهاد کمک فنی نظامی بازیچه دست دولت کی‌یف است و زمینه‌ای را فراهم می‌کند که برخی در کی‌یف گمان کنند این بحران را می‌توان از طریق ابزارهای نظامی حل و فصل کرد.

گروشکو تاکید کرد: این مساله با بیانیه‌های ناتو مبنی بر اینکه بحران اوکراین هیچ راه‌حل نظامی ندارد، مغایر خواهد بود.

انتهای پیام

کد N753314

وبگردی