آفتاب

ضرب‌الاجل ونزوئلا به آمریکا برای کاهش کارکنان سفارتش

ضرب‌الاجل ونزوئلا به آمریکا برای کاهش کارکنان سفارتش

دولت ونزوئلا اعلام کرد، واشنگتن 15 روز فرصت دارد تا تعداد کارمندان سفارت خود در کاراکاس را از 100 نفر به 17 تن کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، دلسی رودریگز، وزیر امور خارجه ونزئلا تاکید کرد، این بستگی به دولت واشنگتن دارد که بخواهد کدام یک از دیپلمات‌هایش را از ونزوئلا خارج کرده و از تعداد 100 تن ازکارمندانش بکاهد.

وی پس از دیدار سه ساعته با دیپلمات‌ ارشد آمریکا در کاراکاس گفت: دولت آریکا می‌تواند 17 دیپلمات در خاک ما داشته باشد و ما به آنها 15 روز فرصت داده‌ایم تا لیست افرادی که قرار است در اینجا باقی بمانند ارائه کنند.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در پاسخ به تحریم‌ها و محدودیت‌های آمریکا علیه مقام‌های کشورش، روز شنبه یکسری اقدامات تلافی جویانه را اعلام کرد که از جمله شامل درخواست ویزای شهروندان آمریکایی و تهیه لیست "ضد تروریستی" است؛ اقدامی که علنا اجازه نمی‌دهد برخی از مقام‌های خاص از جمله جورج بوش و یا برخی از سناتورهای آمریکایی وارد کاراکاس شوند. این تدابیر همچنین ایجاب می‌کند که دیپلمات‌های آمریکایی پیش از دیدار با گروه‌های سیاسی اپوزیسیون درخواست ارائه دهند و این اقدام عمدتا به این دلیل صورت می‌گیرد که از نظر کاراکاس، دولت واشنگتن در نظر دارد تا با تحریک افراطگرایان راست‌گرا در این کشور ناآرامی ایجاد کند.

انتهای پیام

کد N753037

وبگردی