آفتاب

سرکوب اعتراض کامیون داران در برزیل

سرکوب اعتراض کامیون داران در برزیل

پلیس برزیل بعد از دو هفته اعتراض، برای پایان دادن به اعتصاب کامیون داران این کشور وارد میدان شد و ده‌ها معترض را بازداشت کرد. اعتراضات خشونت آمیز کامیون داران برزیلی باعث کندی در ارسال محموله‌های غذایی و صادرات در این کشور شده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در مجموع در 52 جاده اصلی این بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین، اعتصاب رخ داده بود اما عصر روز یکشنبه تنها در 12 جاده به صورت جزئی حضور تظاهرکنندگان مشاهده می‌شد.

کامیون داران برزیلی در اعتراض به افزایش هزینه‌های باربری، دوازده روز پیاپی در سراسر این کشور دست به اعتصاب‌ زدند و حمل نقل کالا را با مشکل جدی مواجه کردند.

معترضان شنبه شب یک خودروی حاوی لاستیک را به آتش کشیدند و یکی از معترضان بر اثر برخورد با کامیون کشته شد. این جنبش حدودا دو هفته‌ای سرعت انتقال غلات و گوشت را کاهش داده و همین موجب تعطیلی کارخانه‌های مواد غذایی شد و در برخی مناطق قفسه مواد غذایی سوپرمارکت‌ها خالی شد. با این حال در دو ایالت همچنان اعتراضات ادامه دارد و معترضان برزیلی مرتبا مسیر منتهی به بندر صادراتی ایتاجایرا مسدود می‌کنند.

انتهای پیام

کد N752746

وبگردی