آفتاب

قتل فجیع یک دختر نوجوان در نیجریه به ظن تصمیم برای عملیات انتحاری

قتل فجیع یک دختر نوجوان در نیجریه به ظن تصمیم برای عملیات انتحاری

یک دختر نوجوان در شمال شرق نیجریه که مردم محلی مدعی هستند که قصد داشت خود را در یک بازار منفجر کند، توسط جمعیت به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس سوزانده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، علاوه بر این مورد، یک مظنون دیگر که او هم یک دختر نوجوان بود در بازاری در شهر بااوچی در نیجریه دستگیر شد. گفته می‌شود که وی نیز قصد داشت خود را منفجر کند.

موجی از انفجارهای انتحاری در نیجریه به دست بوکوحرام صورت می‌گیرد که به دنبال تشکیل حکومت خود هستند. این گروه همچنین تهدید کرده که در انتخابات 28 مارس 2015 ریاست جمهوری و انتخابات قانونگذاری نیجریه اختلال ایجاد می‌کند و می‌گوید که دموکراسی یک "مفهوم فاسد غربی" است.

پیشتر نیز یک مرد جوان به این دلیل که زبان مردم محلی را خوب صحبت نمی‌کرد و یک چاقوی بزرگ با خود حمل می‌کرد به همین شیوه مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس سوزانده شد.

این دو دختر نوجوان به این دلیل کشته یا دستگیر شدند که حین ورود به بازار در این شهر شمال شرقی نیجریه از بازرسی بدنی امتناع کردند. پس از این کار بود که جمعیت یکی از دختران را مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس یک لاستیک را آتش زده و به دور گردن او انداختند و دختر دیگر را نیز دستگیر کردند.

معاون پلیس شهر بااوچی گفت: تردیدهایی درباره این که این دو دختر مظنون به عامل انتحاری باشند وجود دارد چون زمانی که یکی از آن‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفت خودش را منفجر نکرد.

معاون پلیس این شهر ادامه داد: به نظر می‌رسد این دختر قربانی اقدام نادرست اراذل واوباش شده باشد.

اخیرا تعدادی دختر 10 ساله تلاش کرده بودند تا از مواد منفجره برای انجام عملیات انتحاری در بازارهای شلوغ و ایستگاه‌های اتوبوس استفاده کنند و این مساله باعث بروز نگرانی درباره استفاده بوکوحرام از این دختران در عملیات انتحاری شده است.

انتهای پیام

کد N752706

وبگردی